05 / 05 / 2024

3 Boğaz Köprüsünde montaj ve kaynak işlemleri sona erdi

3 Boğaz Köprüsünde montaj ve kaynak işlemleri sona erdi

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 3. Boğaz Köprüsü'ndeki en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 29'unun montaj ve kaynak işlemleri sona erdi.

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nde geri sayım başladı!

Çanakkale Boğazı’nda Avrupa ve Asya kıtalarını ilk defa birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde artık sona gelindi. Simgelerin köprsünün ekonomiye yılda 223 milyarlık katlı sağlaması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde yol göründü!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Blok montajların tamamlanmasıyla dev köprünün yolu gün yüzüne çıktı. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nde montaj işlemleri tamamlanıyor!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Çalışmalar dahilinde tabliye montaj işlemleri tamamlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde önemli gelişme!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde tabliye montajları devam ediyor...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde araç yolu yapılıyor!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" şeklinde nitelendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde araçların geçeceği yolun inşaatına başlandı. Projede çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuzey yönlü geçici çalışma halatı montajı başladı!

Çanakkale Boğazı'nda yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuzey yönlü geçici çalışma halatı montajına başlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışma halatı montajı başladı!

Çanakkale Boğazı'nda inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde geçici çalışma halatı montajı çalışmaları başladı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kırmızı beyaz kulelerin yüzde 78'i tamam!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hız kesmeden devam ediyor. Köprünün kırmızı beyaz kulelerinin yüzde 78'lik bölümü tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde 250 metreye ulaşıldı!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğine sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hızla devam ediyor. Lapseki ve Gelibolu yakasında deniz içerisinde bulunan köprü kulelerde, 26’ncı blokların da konulmasının ardından 250 metre yüksekliğe ulaşıldı.

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde son durum!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada Çanakkale Boğazı'nda yapımına başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde yaklaşık 2 ay içerisinde hem kule hem tabliye testlerinin birlikte yapılacağını söyledi.

3 Boğaz Köprüsünde montaj ve kaynak işlemleri sona erdi Haberi

3 Boğaz Köprüsünde montaj ve kaynak işlemleri sona erdi

Böylece çelik tabliye montaj işlemlerinin yarısı tamamlanmış oldu. 3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, "Toplam 59 çelik tabliye var. Çelik tabliyelerin en ağırı 923 ton, yüksekliği 5.5 metre. 59'uncu tabliye hariç her iki yakanın ayrı ayrı sorumluluğunda olan 29 adet tabliye var. Avrupa yakasında 15 adet, Asya Yakası 14 adet olmak üzere çelik tabliyelerin yüzde 50'si tamamlandı" dedi. Operasyonların nasıl yürütüldüğü konusunda bilgi veren 3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, " Daha önce çelik tabliyeler önce karaya ardından köprü seviyesine vinçlerle alınıyordu. Artık yöntemimiz değişti. Şimdi 'Derrick Crane' adı verilen vinçlerle, direkt denizden çelik tabliye kaldırma yaptığımız bir operasyon haline geldi. Çalışmalarımız hızlı bir şekilde sürüyor"...