3. köprü bağlantı yolları imar değişikliği kabul edildi mi Haberi
İstanbul 8. İdare Mahkemesi, 27 Nisan 2015 tarihli iptal kararında, Boğaziçi alanında kalan alanlarda Boğaziçi Kanunu’nun uygulanması gerektiğini ve plan yapma yetkisinin İBB Başkanlığında olduğuna karar vermiş, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca yapılan planı yetki yönünden hukuka aykırı bulmuştu. İptal edilen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’na ilişkin 1/5000 ölçekli plan değişikliği İBB meclisinden CHP’li üyelerin itirazları ile geçti.
ORMAN TAHRİBATI GELECEKTE HAT SAFHAYA ULAŞABİLİR
İBB Meclisinde oylanan teklifte, İstanbul Orman Bölge Müdürlüğünün "yol güzergahı ve bağlantı yollarının çok büyük bir kısmının orman sınırları içerisinde kaldığı, gelecekte yapılması muhtemel bağlantı yollarının orman alanlarında kalması durumunda orman tahribatı gelecekte had safhalara ulaşabileceğinden orman tahribatının en az seviyede tutulması için projede sunulanın dışında orman alanları içerisinde bağlantı yolu yapılmamasının teminat altına alınması gerektiği" görüşlerine...