3. köprü bağlantı yolları neden iptal edildi Haberi
İstanbul 8. İdare Mahkemesi’ne başvurad davacı iki odanın avukatları Can Atalay ve Koray Cengiz, 1/25.000 ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı’nın imar mevzuatındaki plan tanımlarıyla hiçbir ilgisi olmayan, tek bir arazi kullanım kararının yer almadığı, sadece Boğaziçi geçişi ve çevre yollarının gösterildiği güzergah şeması niteliğinde bir plan olduğu, bu güzergahın doğal kaynakları, ekolojik rezervleri olumsuz etkileyeceği iddialarıyla iptalini istediler. Davalı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü, planın şehircilik ilkelerine, mevzuata ve kamu yararına uygun oluduğu iddiasıyla davanın reddini istediler.
BOĞAZİÇİ KANUNU’NA AYKIRI
Mahkemenin 27 Nisan 2015 tarihinde oy birliğiyle aldığı kararda şöyle denildi: “Sahil bölgesi ve öngörünüm bölgesine ilişkin planlar dahi yerel yönetim birimi tarafından yapılıp, Boğaziçi İmar Yüksek Koordinasyon Kurulu onayı ile yürürlüğe girmekteyken, geri görünüm bölgesine...