20 / 11 / 2024

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Projesi'ndeki 2 tünelden biri olan Çamlık Tüneli'nde ışık göründü. Tüneldeki kazı çalışmalarının yüzde 71 'i de tamamlandı.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile tarihi bir imzanın temelini atacağız!

AK Parti Grup Başkanvekili Turan: "Olağanüstü bir aksilik olmazsa 18 Mart 2017'de hem şehitlerimizi anacağız, hem de şehitler diyarı Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile 'tarihi bir imza'nın temelini atacağız" dedi.

Çanakkale Boğaz Köprüsü emlak fiyatlarını ciddi oranda artırdı!

Başbakan Binali Yıldırım’ın, Gelibolu İlçesi Sütlüce ile Lapseki İlçesi Şekerkaya Mevkii arasında yapılması planlanan boğaz köprüsünün temelinin 18 Mart 2017 tarihinde atılacağını açıklaması, Çanakkale’de büyük bir heyecan yarattı.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü 3 milyar dolara mal oldu!

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Necati Doğru bugünkü yazısında İstanbul'daki 3 boğaz köprüsünün inşaat maliyetlerini ele aldı. İşte Doğru'nun o yazısı...

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün gişeleri ASELSAN'dan!

Kuzey Marmara Otoyolu ve Avrupa’yı Anadolu’ya bağlayan 3. boğaz köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ücret toplama sistemi ASELSAN tarafından tesis edildi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü için Başbakanlık Genelgesi yayınlandı!

Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi'nin belirlenen süre içinde tamamlanabilmesi için alınacak tedbirlere ilişkin Başbakanlık Genelgesi, Resmi Gazete'de yayınladı

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Haberi

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Asya Yakası'ndaki iki tünelinden biri olan Çamlık Tüneli'nde kilometre taşı niteliğinde aşama kaydedildi. Her bir tüpte 6 aşamada devam eden tünel inşaatında tek tüpte tünelin iki ucu birleştirilirken, gelinen aşamanın inşaat hızını da arttıracağı belirtildi. Çalışmaları anlatan yetkili, "Tünelin kesit alanının büyük olması ve aynı zamanda jeolojik yapısının zayıf dayanımlı olması nedeniyle ilerlemeler pilot tünel uygulamasıyla gerçekleştiriliyor. Hassas bir kazı bölgemiz var ama çalışmalarımızı en hızlı şekilde sürdürdük. 

Kuzey tüpte karşıdan karşıya geçmeye başardık. 6 aşamalı kazıdan kuzey tüpte Vinci kademesi böylece sona ermiş oldu. Ayrıca eş zamanlı sürdürülen kazı çalışmaları yüzde 71 seviyesinde tamamlandı. Buna ilave olarak Çamlık tüneli iç kaplaması devam ediyor. İç kaplama çalışmalarının da yüzde 8'inde çalışmalarımız bitti." dedi....