akademetre avm araştırmaları Haberi
Alışveriş merkezlerinin tüketim kültürüne etkisini ortaya koymak ve tüketicilerin alışveriş yerindeki davranışlarını saptamak için Akademetre tarafından yapılan araştırma, A, B, C1 ve C2 sosyo-ekonomik düzeye sahip, Türkiye’yi temsil eden 18-59 yaş arası, toplamda 600 kişilik hedef kitle ile gerçekleştirildi.
Türkiye'nin yerli sermaye ile kurulu en büyük araştırma şirketlerinden Akademetre’nin yaptığı araştırmada tüketicilerin “AVM ve AVM Dışı Alışveriş Davranışları” gözler önüne serildi. Araştırma göre özellikle son yıllarda Türk insanın ihtiyaç duyduğu şeyleri tek bir noktadan temin etmeyi tercih ettiği sonucu ortaya çıktı.
Araştırmaya göre; toplu gıda alışverişlerinin yapıldığı yerlerin başında yüzde 51 oranıyla AVM’lerin geldiği ortaya çıktı. Bunu yüzde 47,3 oranıyla caddelerdeki süpermarket ve hipermarketler takip ediyor. Pazarlardan yapılan alışveriş oranı ise sadece yüzde 0,3. Kozmetik alışverişini AVM’lerden yaptığını belirtenlerin oranının yüzde...