Akıllı mağaza ne demek Haberi
Son yıllarda perakende sektöründe hızla artan rekabet ve teknoloji mağazalara da yansıdı.
Ekonomist'ten Ayşegül Sakarya'nın haberine göre, Artık şirketler mağazalarda bulunan akıllı aynalardan insansız kasalara da kadar pek çok farklı teknoloji ürünüyle müşterinin alışveriş deneyimini kolaylaştırmayı hedefliyor.
E-ticaretin ardından müşterilerin mobil alışverişe yönelmesi fiziksel mağazacılığın da sınırlarını zorlamasına yol açtı. Müşterileri mağazalara çekmek ve ciroyu artırmak isteyen şirketler yeni teknolojilerle mağazaları farklılaştırıyor.
Her markanın projesi mağaza metrekaresine ve konseptine göre değişiyor. Moda markaları akıllı ayna ve interaktif kabin gibi farklı projeler geliştirirken, teknoloji markaları ise akıllı ürünleri deneme fırsatı sunan projeleri hayata geçiriyor.
DENEYİM YAŞATILIYOR
Akıllı mağazalarda müşterinin satış danışmanı veya kasiyerle iletişime geçmeden, alışverişin tüm aşamalarını kendisinin gerçekleştirebildiği ve işlemini çok daha hızlı yapabildiği bir deneyimin yaşatılması için çalışmalar yürütülüyor.
Bu...