apartman yönetim işleri Haberi
Apartman yönetim işleri nelerdir?
Bir anagayrimenkulde en az sekiz bağımsız bölümün bulunması durumunda o apartmanda apartman yönetiminin kurulması zorunlu oluyor. Kat Mülkiyeti Kanununa göre apartman yönetim işleri nelerdir?
Kanunda apartman yöneticisinin işleri şu şekilde sıralanıyor:
1. Apartmanda genel yönetim işlerinin görülmesi:
Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:
a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi;
b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin
alınması;
c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;
d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer,
sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse,
her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması...