27 / 12 / 2024

apartman yönetimi defter tasdiki

apartman yönetimi defter tasdiki

Kat malikleri bina toplantısında, anagayrimenkul ile ilgili esaslara karar veriliyor. Bina yöneticisinin toplantıda tutması gereken defterler bulunuyor. İşte, bina yönetimi için gerekli defterler!

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Şevval Deniz Keser tarafından kuruldu.

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 10 bin TL sermaye bedeli ile Emrah Emre, Munise Gamze Gökmen ve Ömer Erdem ortaklığında kuruldu.

Bankalar, site ve apartman yönetimi kredisi verebilir mi?

Bankalar, "site yönetimi", "apartman yönetimi" kredisini gündemine almalı. Site ve apartman yönetimleri, bankaların sağlayacağı krediyle nakit akışını yönetebilir.

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu!

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu.

Emlak Yönetimi'nden Ankara'da satılık gayrimenkuller!

Çankaya Mahallesi Pembe Köşk Konut Sitesi'nde ve Kültür Mahallesi Özlem Apartmanı'ndaki gayrimenkuller Emlak Yönetimi tarafından satışa çıkarıldı...

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

apartman yönetimi defter tasdiki Haberi

apartman yönetimi defter tasdiki

Bina yönetimi için gerekli defterler!

Kat Mülkiyeti Kanunu esaslarına göre, anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor ve yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartiyle, bu kurul tarafından kararlaştırılıyor.


Bina yönetiminin kanun gereğince oluşturulması zorunlu tutuluyor. Bina yönetimin oluşturulması için maliklerden biri toplantı yapılması adına çağrı yapabiliyor. 


İlk çağrı yapılırken, birinci toplantıda, yeter sayının sağlanamaması halinde, ikinci toplantının nerede ve hangi tarihte yapılacağı da belirtiliyor. Kat malikleri bina ile ilgili kurallara yapılan bu toplantılarda karar veriyor. 


Bina maliklerinin özel durumlar dışında yılın belli gününde toplantı düzenlemesi gerekiyor. Apartman yönetimiyle ilgili hukuki anlaşmazzlıklarda genel kurul karar defteri mahkemeye sunuluyor. 


Apartman yöneticisinin tutması ve saklamakla yükümlü olduğu defterler bulunuyor. Kat Mülkiyeti Kanununa göre,  her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması zorunlu oluyor. 


Defter...