apartman yönetiminde saklanması gereken belgeler Haberi
Apartman yönetiminde kullanılan defterler?
Apartmanlarda tutulması zorunlu olan tek bir defter vardır o da 'Genel Kurul Karar Defteridir.'
Bu defter için yönetim defteride denebiliyor. Bu defterin noterden onaylı olması gerekiyor. Onaylı olan bu genel kurul defterine kararlar alınıyor. Bu kararlar tüm kat malikleri için bağlayıcı oluyor.
Apartman yöneticisinin kat malikleri katılımıyla gerçekleştirdiği kat malikleri toplantısında alınan kararların genel kurul defterine net bir şekilde işlenmesi gerekiyor. Kat malikleri toplantısında birde tutanak tutulması gerekiyor. Bu tutanakta konuşulacak konular, gündem maddeleri, alınan kararlar, dilek ve isteklerin açıkça belirtilmiş olması gerekiyor.
Kat maliklerinin özel durumlar dışında yılın belli gününde toplantı düzenlemesi gerekiyor. Apartman yönetimiyle ilgili hukuki anlaşmazzlıklarda genel kurul karar defteri mahkemeye sunuluyor.
Defter kaydını, apartman yöneticinin tutması ve saklaması gerekiyor. Kat Mülkiyeti Kanununa göre, her takvim yılının...