27 / 04 / 2024

apartman yönetiminin tutması gereken defterler

apartman yönetiminin tutması gereken defterler

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?

İşte apartman yönetimiyle ilgili tüm detaylar!

Hürses Gazetesi köşe yazarı olan Cem Barlas Arslan bugünkü yazısında apartman yönetiminin tüm detaylarını paylaştı. İşte o haber...

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

apartman yönetiminin tutması gereken defterler Haberi

apartman yönetiminin tutması gereken defterler

Apartman yönetiminin tutması gereken defterler!

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutuarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?


Apartman yöneticisi, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, 32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırası ile yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamakla sorumlu oluyor.


Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir.


Bu maddede yazılı görevleri yerine getirmeyen yöneticiye 33 üncü maddenin son fıkrasında yazılı cezalar uygulanır.


32. madde;

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir.Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve...