Arden Agopyan Haberi
Türkiye'de her yıl artan turist sayısına rağmen turizm gelirlerinde düşüş yaşanıyor. Bıınun nedenini artan yatak kapasitesine bağlayan birçok turizmci var. Online pazarlama platformu HotelRunner'ın Kumcu Ortakları Arden Agopyan, Ali Beklen ve Tolga Yalçınkaya ise sorunun otellerin yanlış pazarlama ve fiyatlama stratejisiyle ilgili olduğu görüşünde. "Oteller farkında olmadan birbirilerinin kuyularını kazıyorlar" diyen genç işadamları, bir tesisin fiyatını aşağı çekmesinin bütün bölgeyi etkilediği görüşünde.
Ali Beklen, bu şekilde turist sayısı artsa da kârlılığın ortadan kalktığnı söyledi.
PASTA BÜYÜMÜYOR
Bugüne kadar hiç kimsenin pastayı büyütmeye odaklanmadığını belirten Tolga Yalçınkaya ise, "Acente ya da otel bir ülkeye odaklanıyor. Orada sorun yaşandığında da hemen fiyat indiriyor. Fiyat düşürerek kâr etme stratejisi üzerinden yürümenin bir nedeni olan bu sistem, hem turizm gelirlerini ve hem de ülke değerini düşürüyor....