avm yatımları Haberi
Türkiye'de perakendenin nabzı AVM'lerde atıyor. Alışveriş merkezlerindeki canlılık, yeni mağaza açılışları aynı zamanda ekonomi için de bir ölçü niteliğinde. 15 Temmuz sürecinden sonra perakende sektöründe durgunluk yaşansa da şimdilerde piyasalar hareketli.
Bunu artan mağaza yatırımları ve açılan yeni AVM'lerden de anlıyoruz. Meraklıları bilirler İstanbul'dan Bursa'ya, Adana'dan Antalya'ya birçok ilimizde son aylarda birbiri ardına yeni AVM projelerini kapılarını açtı. Ancak öğrendiğimize göre, bu AVM'lerin yarısına yakınında mağazalar boş. Yani AVM'ler yüzde 50'nin altında doluluk oranıyla açılıyor. Biz de AVM'ler neden bu kadar boş açılıyor diye merak ettik. Arkadaşımız Rahime Baş Uçar'ın öğrendiğine göre, AVM yatırımcıları ve işletmecilerle, perakendenin önemli markaları arasında gizliden gizliye bir soğuk savaş yaşanıyormuş. Ekonomik tabirle "arz-talep uyuşmazlığı" diyelim...
Kurların yükseldiği dönemde AVM kiralarının TL'ye dönmesi için seslerini yükselten...