26 / 11 / 2024

avrasya karayolu

avrasya karayolu

Avrasya Tüneli ve Marmaray dünya çapında iki proje olarak örnek gösteriliyor. Marmaray hizmete girdi ancak yapımı hızla devam eden Avrasya Tüneli'nin 2015 sonunda hizmete alınması bekleniyor...

Avrasya Tüneli'nin tüm kısımları trafiğe açıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında yapımı tamamlanan Avrasya Tüneli'nin tüm kısımlarının trafiğe açıldığını duyurdu.

Avrasya Tüneli yarından itibaren 24 saat hizmet verecek!

Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen iki katlı karayolu tüneliyle birbirine bağlayan Avrasya Tüneli, 31 Ocak 2017 günü 07.00 saatinden itibaren 7 gün 24 saat hizmet verecek.

Avrasya Tüneli'nde tarihi gün yaklaşıyor!

Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen bir karayolu tüneliyle bağlayan Avrasya Tüneli, 20 Aralık Salı günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı bir törenle hizmete açılacak.

Avrasya Tüneli'nin ismi Sultan 2. Abdülhamid olmalı!

Yıldız Sarayı Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Uslu, İstanbul Boğazı altında inşa edilen ve kamuoyunda "Avrasya Tüneli" olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesine, Sultan 2. Abdülhamid'in adının verilmesinin milli vefanın bir simgesi olacağını ifade etti.

Avrasya Tüneli projesinde son 15 gün!

Asya ve Avrupa yakasını denizin altından karayolu trafiğine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi, açıklanan açılış tarihine 15 gün kala sahil yolları ile birlikte havadan görüntülendi. Tünelin girişine yerleştirilecek çelik konstrüksiyonun yapımında sona gelindi.

Avrasya Tüneli projesinin ismini halk belirleyecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Avrasya Tüneli" olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesinin isminin Bakanlığın internet sitesi üzerinden yapılacak anketle belirleneceğini söyledi.

Avrasya Tüneli'nde son 30 gün!

Başbakan Binali Yıldırım'ın 20 Aralık'ta açılışını yapılacağını açıkladığı, Anadolu ve Avrupa yakalarını denizin altından karayolu ile bağlayacak olan Avrasya Tünelinde sona yaklaşılıyor.

Konut fiyatlarına ve kiralara Avrasya Tüneli dopingi!

Kazlıçeşme ve Göztepe arasındaki mesafeyi 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli’nde çalışmalarında sona gelindi. Asya ile Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneliyle bağlayacak tünel 20 Aralık’ta açılacak.

Avrasya Tüneli'nde geri sayım başladı!

20 Aralık’ta açılacak olan Asya ile Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneliyle bağlayacak Avrasya Tüneli’nde geri sayım başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, programında bir değişiklik olmazsa 8 Ekim Cuma günü tünelden ilk geçişi yapacak.

Avrasya Tüneli, Boğaz'ın 106 metre altından geçiyor!

Başbakan Binali Yıldırım’ın 20 Aralık’ta açılışını yapılacağını söylediği, Anadolu ve Avrupa yakalarını denizin altından karayolu ile bağlayacak olan Avrasya Tüneli’nde sona yaklaşılıyor.

Avrasya Tüneli'nde çalışmalar hız kesmiyor!

20 Aralık’ta açılacak olan Asya ile Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneliyle bağlayacak Avrasya Tüneli’nden geçiş ücretleri de belli oldu.

Mega projelerin çevresi hızla prim yapıyor!

Çalık Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi Feyzullah Yetgin, 3. Boğaz Köprüsü, Marmaray, Avrasya Karayolu Tüneli gibi mega projelerin Avrupa ve Anadolu yakasındaki güzergahlarında olan bölgelerin hızla prim yapmasını sağladığına dikkat çekti.

Avrasya Tüneli imar planı değişikliği askıda!

İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Avrasya Tüneli projesinin 1/1000 Ölçekli Revizyon Uygulama İmar Planı bakanlık tarafından onaylandı. İmar planı değişikliği bugün askıya çıkarıldı...

avrasya karayolu Haberi

avrasya karayolu


Avrasya Tüneli ve Marmaray!


Avrasya Tüneli ve Marmaray İstanbul'un trafik yükünü hafifletmek için düşünülmüş ve hayata geçirilen alternatif ulaşım hatlarıdır. Avrasya Tüneli ile Göztepe Kazlıçeşme arasının İstanbul Boğazı'nda deniz tabanından geçerek 15 dakikaya düşürülmesi amaçlanıyor. Geçtiğimiz günlerde hizmete alınan Marmaray projesi ile sadece demiryolu hattı devreye girmiş ve metro ile vatandaşların seyahat etmesi sağlanmıştır. Avrasya Tüneli ise hafif lastikli araçların geçişini sağlayacak bir otoyol projesi olarak tasarlanıyor. Avrasya Tüneli boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun hafifletilmesi için hayata geçiriliyor. Avrasya Tüneli yap işlet devret modeli ile Türk Kore ortak girişimi olan Ataş tarafından inşa ediliyor. 2015 yılında hizmete girmesi planlanan Avrasya Tüneli'nin 26 yıl işletmesini yine Ataş yapacak ve bu sürenin sonunda işletmeyi kamuya bırakacak. 


Avrasya Tüneli çıkış noktaları için ayrı ayrı kavşak...