Avrasya Tüneli basınç odası Haberi
Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanının altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli’nin inşası sırasında ilginç bir yöntemin Türkiye’de ilk defa uygulandığı ortaya çıktı.
Mühendislik harikası tünelin inşasında kullanılan tünel kazma makinasının yüksek basınçlı bölümüne; onarım için 9 kez giren dalgıçlar makinedeki özel bölmede günlerce yaşadı.
İstanbul Kumkapı’da bugün düzenlenecek törenle hizmete girecek olan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi, Asya ile Avrupa kıtalarını deniz tabanın altından birbirine bağlayan ilk tünel.
Toplam 14.6 kilometrelik projenin 5.4 kilometrelik tünel bölümünün 3.4 kilometrelik kısmı İstanbul Boğazı’nın altındaki deniz tabanının da altından geçiyor. Projenin en ön önemli kısmı olan 5.4 kilometrelik tünel tüm dünyada kullanılan TBM...