25 / 11 / 2024

boğaziçi köprüsü hakkında bilgi

boğaziçi köprüsü hakkında bilgi

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

1991 yılında Boğaziçi Köprüsü 24 milyar liraya onarılmış!

1973 yılında hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü, 18 yıl sonra, 1991 yılında onarıma alınmış. 1973 yılında 516 milyon liraya mal olan köprü, 18 yıl sonra maliyetinin tam 46 katına onarılmış.

1977 yılında Boğaziçi Köprüsü'nde tek yoldan çift ücret alınacakmış!

1977 yılında Boğaziçi Köprüsü'nde tıkanıklığı gidermek için tek yoldan çift ücret alınacakmış. Anadolu Yakası'na geçişi sağlayan gidiş yönündeki tek yoldan ücret alınacakmış, diğer yol ise parasız olacakmış.

İstanbul 1. Çevre Yolu ve Boğaziçi Köprüsü için 379 milyon liralık istimlak yapılmış!

Boğaziçi Köprüsü ve İstanbul 1. Çevre Yolu için toplamda 3 bin 402 adet parsel kamulaştırılmış ve bu parsellere 379 milyon 578 bin 587 lira ödenmiş.

1970 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatında sondaj yanlış yapılmış!

1970 yılında hesapta olmayan aksaklıklar yüzünden Köprü inşaatı gecikmekteymiş. Köprü ayaklarının ve halatlarının bulunacağı yerde yapılan sondajlar yanlış yapılmış. Bu durum köprü inşaatını geciktirdiği gibi maliyeti de artırıyormuş.

1963 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine neler yapılabilirmiş!

Boğaziçi Köprüsü'nün inşa meselesi İstanbulluları en çok ilgilendiren konulardan biriymiş. 1963 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine 250 araba vapuru, 2 bin uçak alınabilirmiş, 200 seramik fabrikası inşa edilebilirmiş.

1963 yılında Boğaziçi Köprüsü için babayiğit aramışlar!

1963 yılında Bayındırlık Bakanı İlyas Seçkin, projeleri hazır olan ''İstanbul Asma Köprüsü ve 800 milyon liraya mal olacak devlet yolunu inşa edecek babayiğit varsa gelsin, konuşalım ve anlaşalım'' demiş.

1962 yılında Boğaz Köprüsü yeniden şehir planına alınacakmış!

1962 yılında hazırlanacak olan imar planına, Boğaz Köprüsü yeniden alınacakmış. Prof. Piccinato'nun hazırlayacağı şehir planında yer alacak esas noktalar, İstanbul Çevre Yolu, Üçüncü Haliç Köprüsü ve Boğaz Köprüsü olacakmış.

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü inşaatı ihaleye çıkarılmış!

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü projesi D. B. Steinman firması tarafından hazırlanmış. Ortaköy ile Beylerbeyi arasında inşa edilecek olan köprü, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılmış.

Boğaziçi Köprüsü havadan görüntülendi!

29 Ekim 1973 yılında hizmete açılan Birinci Köprü olarakta bilinen Boğaziçi Köprüsü 28 Eylül 2013 tarihinde wwww.havadanemlakvideo.com ekibinden kameraman Sayen Kaspar tarafından havadan görüntülendi

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu için kamulaştırma!

Kocaeli Dilovası'nda bulunan bazı taşınmazların Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu Projesi kapsamında Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından acele kamulaştırılması hakkında karar bugünkü Resmi Gazete'de yayınlandı.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü şantiyesinde ilginç tabela!

Geçtiğimiz haftalarda iki gencin 3. Boğaz Köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfie çektirmeleri İzmit Körfez Geçiş köprüsü şantiyesindeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi.

Körfez Geçiş Köprüsü'nün açılış tarihi: Mart 2016!

Dünyanın en büyük 4. asma köprüsü olan Körfez Köprüsü hakkında Karayolları Genel Müdürlüğü'nden açıklama yapıldı. Açıklamada, köprünün Mart 2016'da açılacağı belirtildi.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kopan kedi yolu yeniden yapıldı!

İzmir-İstanbul arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak dev proje çerçevesinde, İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında marttaki çalışmalar sırasında kopan kedi yolu yeniden yapıldı.

İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında son durum!

GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında tamamlandıktan kısa süre sonra kopan “Cat Walk” (kedi yolu) yeniden yapılmaya başlandı.

boğaziçi köprüsü hakkında bilgi Haberi

boğaziçi köprüsü hakkında bilgi



Köprüyü istedi


Gürtuna'dan Bayındırlık Bakanlığı'na: Boğaziçi Köprüsü'nü İstanbul'a verin


Arife AVCU İstanbul


    İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, banliyö trenleri, şehir hatları işletmeleri ve hastanelerden sonra Birinci Boğaz Köprüsü'nü de Bayındırlık Bakanlığı'ndan istedi. Köprünün bakım ve temizliğini kendilerinin üstlendiğini, İstanbul'daki yan yollarla birlikte "şehir içi" yol haline geldiğini belirten Gürtuna şunları söyledi:

    "İstanbullular Boğaz Köprüsü'nün bedelini defalarca ödedi. Üstelik köprüden elde edilen gelir ne yazık ki İstanbullulara harcanmıyor. Bize devredilirse şikayetlere sebep olan fiyatını düşürüp, geliri de kente hizmet için harcayacağız." 


Köprü turizmi


    Gürtuna, köprünün iki yakasına turizm tesisleri de kurarak, Avrupa'dan Asya'ya gececek turistlere "Anı Sertifikası"...