25 / 11 / 2024

Boğaziçi Köprüsünü kim işletiyor

Boğaziçi Köprüsünü kim işletiyor

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

Körfez Geçiş Köprüsü’nün son tabliyesini Cumhurbaşkanı yerleştirecek!

Körfez Geçiş Köprüsü, Türkiye ekonomisine itici güç olacak. Köprünün kritik önem taşıdığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun 27 milyar liralık bir ekonomik faaliyeti tetiklemesi bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün belgeseli çekilecek!

Önümüzdeki ay sonunda ulaşıma açılması beklenen İzmit Körfez Geçiş köprüsü'nde 113 tabliyeden 91'i yerleştirildi.Öte yandan drone'larla yapım aşamaları görüntülenen projenin, tamamlanmasının ardından belgesel hazırlanacağı öğrenildi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün 275 metresi tamam!

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün yüzde 50'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin’in 2016 yılının Mart ayında, yaklaşık 5 ay sonra açılacağı bilgisini verdiği GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Körfez Geçiş Köprüsü, Yalova'ya yatırımcı çekiyor!

Körfez Geçiş Köprüsü’nün yanı sıra deniz yolu ulaşımına yeni noktaların eklenmesi gibi yeni yatırımlarla İstanbul ve İzmir’in en yakın hinterlandı olması bekleniyor. Son dönemde ise yerli ve yabancı yatırımcıların gözdesi konumunda…

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Boğaziçi Köprüsünü kim işletiyor Haberi

Boğaziçi Köprüsünü kim işletiyor



Köprüyü istedi


Gürtuna'dan Bayındırlık Bakanlığı'na: Boğaziçi Köprüsü'nü İstanbul'a verin


Arife AVCU İstanbul


    İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, banliyö trenleri, şehir hatları işletmeleri ve hastanelerden sonra Birinci Boğaz Köprüsü'nü de Bayındırlık Bakanlığı'ndan istedi. Köprünün bakım ve temizliğini kendilerinin üstlendiğini, İstanbul'daki yan yollarla birlikte "şehir içi" yol haline geldiğini belirten Gürtuna şunları söyledi:

    "İstanbullular Boğaz Köprüsü'nün bedelini defalarca ödedi. Üstelik köprüden elde edilen gelir ne yazık ki İstanbullulara harcanmıyor. Bize devredilirse şikayetlere sebep olan fiyatını düşürüp, geliri de kente hizmet için harcayacağız." 


Köprü turizmi


    Gürtuna, köprünün iki yakasına turizm tesisleri de kurarak, Avrupa'dan Asya'ya gececek turistlere "Anı Sertifikası"...