26 / 11 / 2024

Buenos Aires metrosu

Buenos Aires metrosu

Kapitalizm için işçinin en az maliyetle ve en hızlı bir şekilde evden işe ulaştırılması, sermaye birikimi açısından çok önemlidir

Estudiantes de La Plata'nın yeni stadı açıldı!

Arjantin'in Buenos Aires kentinde yeniden yapılan Estudiantes de La Plata takımının stadı görkemli törenle açıldı.

Obelisco Dikilitaşı Buenos Aires'in simgesi oldu!

Arjantin'in başkenti Buenos Aires'te yer alan Buenos Aires Dikilitaşı (Obelisco de Buenos Aires) 50 metrekarelik bir alanda inşa edildi. Anıt, her yıl binlerce turistin ilgisiyle karşılaşıyor.

Buenos Aires Limanı’na talibiz!

Arjantin’in ev sahipliğinde gerçekleşen “G-20 Liderler Zirvesi” için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yola çıkmadan önce Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman ile Vahap Munyar röportaj gerçekleştirdi. 

Eminönü'nün tamamı yayalaştırılacak!

Başkan Mustafa Demir, " Bizim hedefimiz Eminönü’nün hepsini yayalaştırmak. Mesela Gedikpaşa’yı Buenos Aires’e çevireceğiz. Çünkü Sultanahmet Meydanı’na otobüs gelip park ediyor. Buna da kimse ‘Dur’ demiyor. " dedi.

İBB meclis üyeleri Latin Amerika'da kentsel dönüşümü inceleyecek!

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Latin Amerika turuna çıkıyor. 7 AKP’li, 2 CHP’li meclis üyesi 18 Şubat’ta Brezilya Arjantin ve Şili yolcusu heyet Rio, Sao Paulo, Buenos Aires ile Santiago’da kentsel dönüşümü inceleyecek.

Buca Metrosu'nun ihalesi yapıldı!

İZMİR Büyükşehir Belediyesi, Narlıdere Metrosu'nun ardından Buca Metrosu için de ihale gerçekleştirdi. İhale sonuçlanır sonuçlanmaz yer teslimi yapılarak işlere başlanacak ve tüm işler 12 ayda tamamlanacak.

İzmir metrosu Bornova Meydan’a kadar uzatılacak!

Bornova Metrosu'nun Evka-3'ten Bornova Merkez'e getirilmesi için gerekli 1/1000'lik planları oy birliği ile onaylandı. Daha önce 1/5000'lik planlar da İzmir Büyükşehir Belediyesi'nce onaylandığı için planlama açısından süreç tamamlandı.

İzmir Metrosu'nda kullanılacak vagonların tasarımı belirlendi!

Günde 350 bin yolcu taşındığı İzmir Metrosu’nda kullanılacak 85 yeni vagonun dış ve iç tasarımını belirledi. Çin’de üretimi devam eden ve 192 milyon liraya mal olacak vagonların tasarımında metal ile ahşap uyumu öne çıktı.

İzmir Buca metrosu 11 Ağustos'ta ihaleye çıkacak!

Narlıdere metrosunun ardından Buca metrosu için de harekete geçen İzmir Büyüksehir Belediyesi, Üçyol-Dokuz Eylül Tınaztepe Kampüsü-Buca Kooperatifi arasındaki hat için 11 Ağustos’ta ihaleye çıkıyor.

Başakşehir-Kayaşehir metrosu geliyor!

Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy metrosunun devamı niteliğinde olan ve 5.97 kilometre uzunluğuna sahip Başakşehir-Kayaşehir metrosu 4 duraktan geçerek Kayabaşı durağında son bulacak.

Fazlı Kılıç Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nu inceledi!

Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç, yapımı devam eden Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu inşa çalışmalarını yerinde inceledi. İstanbul’un ulaşım sorununa büyük ölçüde fayda sağlayacak metro hattı Kağıthane için büyük önem taşıyor.

İzmir Metrosu'ndan 1 milyar liralık tasarruf!

1 milyon liralık fikir Tasarruflu ve etkin sürüş tekniklerine yönelik çalışma başlatan İzmir Metrosu, geliştirdiği projeyle tren işletiminde kullandığı elektrik enerjisinde yaklaşık 1 milyon liralık tasarruf sağlamayı başardı...

İzmir Metrosu 1 milyon liralık tasarruf sağladı!

Tasarruflu ve etkin sürüş tekniklerine yönelik çalışma başlatan İzmir Metrosu, geliştirdiği projeyle tren işletiminde kullandığı elektrik enerjisinde yaklaşık 1 milyon liralık tasarruf sağlamayı başardı.

Buenos Aires metrosu Haberi

Buenos Aires metrosu

Bunun bilincinde olan erken kapitalistler, daha 1800’lü yıllarda belediyelerden metro ulaşımını talip ettiler ve böylece dünyanın ilk metrosu, kapitalizmin beşiği Londra’da 1863’te, Şikago’da 1897’de, Boston’da 1897’de, New York’ta 1904’te açıldı. Avrupa’nın birçok metrosu 20’nci yüzyılın başlarında faaliyete geçti. “Yükselen ülkeler”in bazılarında bile metronun ömrü 20. yüzyıl başıdır. Mesela Buenos Aires metrosu 1913’te, Pekin’inki 1902’de, Madrid’inki 1924’te faaliyete geçti. Metro, Sao Paulo’da 1972’de, Mexico City’de 1969’da, Seul’da 1974’te, bizde ise ancak 2000’de, yani bunlardan 30 yıl sonra faaliyete geçti. Bizde eski İstanbul Büyükşehir’in CHP’li Belediye Başkanı Nurettin Sözen’in başlattığı yatırımı RTE sürdürdü ve eski Saadet Partili Belediye Başkanı Gürtuna, 2000’de faaliyete geçirdi İstanbul metrosunu. O günden bugüne İstanbul metrosuna yeni hatlar eklendi. En yenisi de Kadıköy-Kartal hattı.


Her zaman yaptıkları gibi,...