Buenos Aires Limanı’na talibiz!
Arjantin’in ev sahipliğinde gerçekleşen “G-20 Liderler Zirvesi” için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yola çıkmadan önce Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman ile Vahap Munyar röportaj gerçekleştirdi.
Hürriyet Gazetesi yazarlarından Vahap Munyar bugünkü köşesinde ''Buenos Aires Limanı’na talibiz'' başlıklı yazısını yayınladı. İşte Vahap Munyar'ın bugünkü yazısı...
Arjantin’in ev sahipliğinde gerçekleşen “G-20 Liderler Zirvesi” için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yola çıkmadan önce Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman’la görüştüm. Kutman, Erdoğan’ın Buenos Aires seyahatini duyunca, kendileriyle ilgili yeni gelişmeyi paylaştı:
- Biz Buenos Aires Kruvaziyer Limanı’na talibiz. Sayın Cumhurbaşkanımız Arjantin Cumhurbaşkanı Mauricio Macri ile ikili görüşmesinde bizden de bahsetse büyük destek vermiş olur.
Ardından limanı anlatmaya başladı:
- Buenos Aires, Arjantin’in ana limanı olmasına rağmen, geçtiğimiz yıllarda Hidrovia Kanalı (Buenos Aires’e girişe imkan veren kanal) geçiş ve liman ücretlerinde yapılan artışlar, önceki hükümetin kötü yönetimi sebebiyle gemi-yolcu trafiğinde ciddi azalma gözleniyor.
Mevcut hükümetin adımlarına işaret etti:
- Mevcut hükümet kruvaziyer turizmini son derece ciddiye alıyor. Yolucu gemilerini tekrar Buenos Aires’e döndürecek adımları atıyor. Bu önlemlerden bir tanesi de vatandaşlara açık ve yalnızca kruvaziyer gemilerine hizmet verecek, kordon boyuna entegre yolcu limanı sahası yaratmak.
Yolcu terminalini halen Dubai Ports’un işlettiğini vurguladı:
- Mevcut yolcu terminali, yanaşan gemilerden bir hayli uzak mesafeye konumlanmış. Dubai Ports’a verilen liman işletme imtiyazının süresi Kasım 2019’da sona erecek. Dolayısıyla yeni bir ihale açılacak.
Buenos Aires Liman İdaresi’ne teklif sunduklarını kaydetti:
- Limanı eskiden olduğu gibi kısa süre içinde tekrar 500 bin yolcu ağırlamaya elverişli hale getirebilecek kapasiteye sahibiz.
Limanla ilgili planlarına değindi:
- Kruvaziyer gemilerinin ve yolcularının ihtiyaçlarını göz önüne alarak, son teknolojik gelişmeler ile uyumlu olacak şekilde en uygun, akılcı alt yapı yatırımlarıyla yeni kruvaziyer limanını geliştirerek yolcu ve gelen gemi sayısını artıracağız.
2017’den beri Buenos Aires Hükümeti ve Liman İdaresi ile temaslarının sürdüğünü bildirdi:
- Hedefimiz Buenos Aires Limanı’ndaki kruvaziyer trafiğini ve ilgili tüm faaliyetleri yönetmek, Ushuaia gibi diğer Arjantin limanlarına yatırım yaparak bunları geliştirmek.
İhalenin açılmasını da beklediklerini belirtip ekledi:
- Tek taraflı teklif sunma imkanının verilmesinden de sonsuz mutluluk duyacağız.
Arjantin yönetimi, Havana Kruvaziyer Limanı’nı kısa süre önce devralan Global Ports Holding’e “tek taraflı teklif” kapısını açar mı?
GLOBAL Ports Holdng (GPH) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, Akdeniz, Atlantik, Karayipler ve Asya-Pasifik bölgelerinde faaliyet gösteren dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi olduklarını belirtti:
- Aralarında Antalya, Kuşadası, Bodrum, Barselona, Malaga, Lizbon, Valetta, Bar, Venedik, Cagliari, Catania, Ravenna, Zadar, Havana ve Singapur’un bulunduğu toplam 17 liman içeren bir portföyü yönetiyoruz.
Akdeniz çanağındaki tüm kruvaziyer turizminin yüzde 25’ine hakim olduklarını vurguladı:
- GPH’nin çoğunluğu (%66), enerji, gayrimenkul ve finans alanlarında faaliyet gösteren, piyasa büyüklüğü 1.4 milyar doları aşan Global Yatırım Holding’e ait. Geri kalan hisseler Londra Borsası’nda işlem görüyor.
GPH’nin hedefinin altını bir kez daha çizdi:
- GPH kruvaziyer işletmeciliğindeki dünya liderliğini pekiştirmek ve liman sayısını arttırma hedefiyle yoluna devam ediyor. Karayipler, Akdeniz, Kuzey Avrupa, Güneydoğu Asya ve Amerika’da yeni liman şirketlerini portföyümüze katmak ve şanlı Türk bayrağını yeni şehir ve limanlarda dalgalandırmak için çalışmalarımız sürüyor.