26 / 11 / 2024

Çanakkale Boğaz Köprüsü zemin etüdü çalışmaları

Çanakkale Boğaz Köprüsü zemin etüdü çalışmaları

Çanakkale Boğazı'na yapılması planlanan köprü için Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından zemin etüdü çalışması başlatıldı. Proje dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

1915 Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni alternatif!

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin yapımını üstlenen ortaklık Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) proje ile ilgili açıklamalar yaptı.  

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale köprüsü fay hattı üzerinde mi yapılıyor?

Deprem Uzmanı Prof. Dr. Doğan Perinçek, Çanakkale'de bir konferansta konuşma yaptı. Perinçek, "Yapımı süren Çanakkale Boğaz Köprüsü fayların üzerine yapılıyor, Çanakkale’deki faylar köprü eksenine dik olarak deniz içinde köprünün altından geçiyor" dedi...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Boğazkesen Köprüsü restore edilmezse yok olacak!

Tokat Erbaa'da bir bölümü Bizans İmparatorluğu, bir bölümüyse Selçuklu Devleti zamanında yapılan ve yıllar içinde tahribata uğrayan tarihi Boğazkesen Köprüsü için restorasyon projesi hazırlandı.

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi açıldı!

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi 64 milyon TL sermaye ile açıldı.

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çanakkale Boğaz Köprüsü zemin etüdü çalışmaları Haberi

Çanakkale Boğaz Köprüsü zemin etüdü çalışmaları

Çanakkale'nin Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkisi ile Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkisi arasında yapılacak köprünün tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olacağı bildirildi.


3 BİN 23 METRE ASMA BÖLÜM

Çanakkale Boğaz Köprüsü için zemin etüdü sondaj çalışmalarına başlandığını belirten Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, 'Yetkililerden deniz seviyesinden 150-200 metre aşağıya inileceğini öğrendik. Şu an hem denizde, hem de karada zemin etüdü çalışması yapılıyor. Lapseki Şekerkaya ile Gelibolu Sütlüce arasına konulacak köprü ayakları için yapılan ilk çalışma şu an zemin etüdü. Köprünün yapılacağı boğazın genişliği 3 bin 600 metre, 800'er metre de kara tarafından içeriye girilecek. 3 bin 23 metre de asma bölümü olacak. Milletvekillerimiz konuyu yakından takip ediyor ve bizi bilgilendiriyorlar' dedi.


'PLANLARIMIZI 30 YIL SONRASINA GÖRE YAPIYORUZ'

Anadolu'dan Avrupa'ya karşılıklı geçişlerde zaman zaman...