ÇED yeterlilik belgesi için neler gerekli Haberi
ÇED yeterlilik belgesi nasıl alınır?
ÇED yeterlik belgesi, ÇED Başvuru Dosyası ve/veya ÇED Raporu ve/veya PTD hazırlama ve/veya ÇED Raporu izleme kontrolü yapma yetkisine sahip kurum/kuruluşlara verilen belge olarak tanımlanıyor.
ÇED Başvuru Dosyası, ÇED Raporu veya Proje Tanıtım Dosyası hazırlayacak kurum ve kuruluşlar Bakanlıktan Yeterlik Belgesi almakla yükümlüdürler. Yeterlik Belgesinin verilmesi, Yeterlik Belgesi verilen kurum ve kuruluşların denetimi ve belgenin iptal edilmesi ile ilgili usul ve esaslar Bakanlıkça yayımlanacak bir tebliğ ile düzenlenir.
Yeterlik belgesi başvurularında aranacak şartlar..
MADDE 5 – (1) ÇED Yeterlik Belgesi almak isteyen kurum/kuruluşun, aşağıdaki özelliklere sahip en az altı personeli istihdam etmesi zorunludur. Başvurular esnasında üç adet PTD/Ön ÇED Raporu bir adet ÇED Raporu olarak kabul edilecektir.
a) Kamu veya özel sektörde mesleği ile ilgili en az...