daire satışı evrakları Haberi
Daire satışında gerekli belgeler!
Daire satış sürecinde alıcı ile satıcının anlaşması halinde ilgili tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Randevu günü ve saatinde tapuda bulunulması gerekiyor.
Satışın gerçekleşmesi ve devrin yapılması için gerekli belgeler tapu memuruna teslim ediliyor. Akabinde tapu harcı ve döner sermaye bedeli ödeniyor. Böylece tapu alıcının adına devredilmiş oluyor.
Peki, daire satışında gerekli belgeler nelerdir? Alıcıdan hangi evraklar, satıcıdan hangi evraklar istenir?
Daire satışında gerekli belgeler:
Daire satışında gerekli olan belgeler, devir işlemini yapan kişilerin gerçek veya tüzel kişi olmasına göre değişiyor. Hem alıcıdan hem de satıcıdan istenen belgeler şu şekilde sıralanıyor;
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu...