23 / 11 / 2024
fuzul

Demiryolu ekipmanları yerli yabancı tartışması

Demiryolu ekipmanları yerli yabancı tartışması

Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli

Aksa Jeneratör Anfaş Otel Ekipmanları Fuarı'na katıldı!

Antalya Expo Center’da 13-16 Ocak tarihleri arasında gerçekleşen Anfaş Otel Ekipmanları Fuarı 408 yerli ve yabancı katılımcı firmaya ev sahipliği yaparak, 27’nci kez Türkiye’den ve dünyadan binlerce profesyoneli bir araya getirdi.

Ayaz Tren Vagon Demiryolu Teknoloji ve Ekipmanları Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi kuruldu!

Ayaz Tren Vagon Demiryolu Teknoloji ve Ekipmanları Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, 15 Haziran'da Başakşehir'de kuruldu.

TÜMOSAN demiryolu projelerine ortak olacak!

Traktör ve dizel motor üreticisi TÜMOSAN; tren, hızlı tren ve demiryolu ekipmanlarının üretimi, satışı ve bakımı için yurtiçi veya dışında şirketlerle ortak proje veya girişim konusunda görüşmeler yapma kararı aldığını açıkladı.

Akkuyu Nükleer Santrali'nde kullanılacak ekipmanlar için 30 firma talip!

Mersin Akkuyu'da kurulacak nükleer santrale ilişkin çalışmalar devam ederken, Türk firmaları yerli üretim için harekete geçti. 30'a yakın Türk firması santralde kullanılacak ekipmanları üretmek için kümelenme yoluna gitti.

Akkuyu Santrali'nde kullanılacak ekipmanlar için 30 firma talip!

Mersin Akkuyu’da kurulacak nükleer santrale ilişkin çalışmalar devam ederken, Türk firmaları yerli üretim için harekete geçti. 30’a yakın Türk firması santralde kullanılacak ekipmanları üretmek için kümelenme yoluna gitti.

30 yerli şirket Mersin Akkuyu Nükleer Santrali için kümeleniyor!

Mersin Akkuyu’da 20 milyar dolar civarında yatırımla kurulacak nükleer santrale ilişkin çalışmalar devam ederken, yerli şirketler harekete geçti. 30’a yakın Türk firması santralde kullanılacak ekipmanları üretmek için kümelenme yoluna gitti.

Demiryolunda yerli-yabancı tartışması sürüyor!

Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli

Avrupa'nın en büyük lokomotif müzesi yerli ve yabancı turistlerden büyük ilgi görüyor!

Türkiye’nin ilk demiryolu olan İzmir-Aydın demiryolu üzerinde bulunan müzede, 1887 ile 1952 yılları arası Alman, İngiliz, Fransız, Amerikan yapımı 36 tane buharlı lokomotif sergileniyor. Müze yabancı ve yerli turistlerden büyük ilgi görüyor.

Lütfü Elvan: Edirne'den Kars'a, Kars'tan Tiflis'e kadar demiryolu projemiz var!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfü Elvan, "Tarihi ipek yolu bu güzergahtan geçiyor. İnşallah bizim Edirne'den Kars'a kadar, Kars'tan Tiflis'e, hatta Pekin'e kadar Çin'e kadar ulaşan bir demiryolu projemiz var." dedi...

Tünel Yapım Teknolojileri ve Ekipmanları Fuarı Ağustos'ta düzenlenecek!

Türkiye’de tünelcilikle ilgili kurulan ilk dernek olan Tünelcilik Derneği (TÜNELDER), faaliyetleri doğrultusunda Demos Fuarcılık ile birlikte yapacağı Tünel Yapım Teknolojileri Ve Ekipmanları Fuarı 28-31 Ağustos 2014 tarihlerinde düzenlenecek...

BTK demiryolu tamamlandığında Marmaray ile Pekin Londra'ya bağlanacak!

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattına ilişkin, "Demiryolu hattı tamamlandığında Türkiye'nin gerçekten 150 yıllık hayali, İstanbul'da gerçekleştirdiğimiz Marmaray ile Pekin, Kars üzerinden Londra'ya birleşecek" dedi...

Kemalpaşa OSB demiryolu bağlantı hattı törenle açıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, Kemalpaşa-Turgutlu arasında yapılan 27 kilometrelik demiryolu hattının ve ilçeye yapılacak lojistik merkezin, Kemalpaşa'yı gerçek anlamda üretim, ihracat üssü, sanayi merkezi haline getireceğini söyledi...

İdris Güllüce: Kazakistan BTK demiryolu hattının bitmesini bekliyor!

Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce yaptığı açıklamada Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattına ilişkin, ''Hükümetin gayretleriyle Azerbaycan'dan Türkiye'ye gelecek hatla bu bölgenin gelişmesi umulandan fazla olacak" dedi

Demiryolu ekipmanları yerli yabancı tartışması Haberi

Demiryolu ekipmanları yerli yabancı tartışması


Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli


Türkiye’nin gündeminde büyük demiryolu projeleri var. Bunların tahmini büyüklüğü yaklaşık 60 milyar lira. Bu projeler yerli demiryolu ekipmanı üreticileri için büyük olanak. Şirketler de bundan yararlanmak istiyorlar. 


Ancak bunun bazı handikapları var. İşveren tarafı, genellikle bilinen uluslararası markalara yöneliyor. Yerli şirketlerden Durmazlar ve Bozankaya sadece birkaç iş alabildi. Yerli işlerin toplamı 100 adedi bile bulmazken, Türkiye bu dönemde farklı projeler için farklı ülkelerin markalarından oluşan 2 bin 36 adet araç alımı yaptı. Dünyanın, bilinen bütün markaları tren setleri sattı. 


Her belediye kendi tercihlerine göre hareket edince Türkiye marka cenneti oldu. Bu da başlı başına...