20 / 11 / 2024

derince limanı 2014

derince limanı 2014

Kocaeli Ticaret Odası (KOTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Özdağ, Derince Limanı'nın özelleştirme ihalesine ilişkin, "Liman mutlaka özelleştirilmeli, bu yapılırken de mutlaka yerel partnerler bunun içerisinde olmalı." dedi...

Hürriyet Kaplan: Safi Port Derince Limanı dolgu alanı projesi durduruldu!

CHP Kocaeli Milletvekili Fatma Hürriyet Kaplan, Safi Holding'in limana yapacağı 400 bin metrekare dolguyla ilgili yürütmeyi durdurma kararı bulunduğunu, buna rağmen dolgu çalışmaların sürdüğünü söyledi.

Safi Port Derince Limanı ÇED toplantısına bekle

Safi Port’un yapacağı 400 metrekare dolgu alanı, rıhtım, dip taraması ve yeni otoyol bağlantısını içine alan ÇED toplantısı yapıldı. ÇED toplantısına beklenen ilgi olmadı.

Safi Port Derince Limanı ÇED toplantısı 23 Ağustos'ta!

Kocaeli Derince Limanın işletme hakkını kazanan Safi Port, Derince Limanında yapacağı genişletme çalışması için 23 Ağustos Salı günü Derince Zübeyde Hanım Kültür Merkezi'nde ÇED toplantısı yapılacak.

Kocaeli Derince Limanı'nda son durum!

Kocaeli Derince Limanı’nda mahkeme kararı sonrası kısa bir süre dolgu işlemi durdurulmuştu. Limanda Çevresel Etki Değerlendirmesi toplantısı yapılması gerekirken deniz dolgusu yeniden yapılmaya başlandı.

Derince Limanı 350 milyon dolarlık dev yatırımla büyüyecek!

GİRESUN’dan 1960’larda İstanbul’a göç eden Safi ailesi, işletme hakkını geçen yıl aldığı Derince Limanı’nı da 350 milyon dolarlık dev yatırımla 4 ila 6 kat büyütecek.

Kocaeli Safiport Derince depreme dayanıklı olacak!

Safiport Derince için deprem hareketinin ve etkilerinin belirlendiği bir rapor hazırlandı. Rapor doğrultusunda Safiport Derince depreme dayanıklı bir liman olacak

Rafael Escutia, Safiport Derince'yi tasarlıyor!

Barselona Limanı’nın tasarımcısı Rafael Escutia Safiport Derince ekibine katıldı. Multimodal bir liman olan Barselona Limanı’nı dizayn eden Escutia son olarak Safiport Derince’nin tasarım ve planlamasını yapıyor.

Kocaeli Derince'deki deniz doldurma projesine durdurma!

Kocaeli'deki "Safi Port Derince Limanı İlave Dolgu Yapımı ve Dip Tarama Projesi" için verilen "Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Gerekli Değildir" kararının yürütmesi durduruldu.

Kocaeli Derince'de yatırımlar ne durumda?

2014’teki yerel seçimlerde yeniden Derince Belediye Başkanlığı’na gelen Ali Haydar Bulut, seçim öncesinde vaat ettiği hiçbir projeyi hayata geçiremedi, Derince yine yatırım yoksunu olarak kaldı

Safi Holding'in Derince Limanı açıklaması!

Danıştay‘ın yürütmeyi durdurma kararı verdiği Derince Limanı ile ilgili Safi Holding’den açıklama geldi. Yapılan açıklamada kararın yatırımlara engel teşkil edecek bir karar olmadığını vurgulandı.

Kocaeli Derince Limanı'nda imar planı değişikliği durduruldu!

DANIŞTAY 6. Dairesi, 543 milyon dolara ihale edilen Kocaeli Derince Limanı’nın imar planı değişikliklerinin yürütmesini oybirliğiyle durdurdu. Peki imar planı değişikliği neden durduruldu?

Derince Belediye Meclisi Mart toplantısında Derince Limanı konuşuldu!

Derince Belediye Meclisi'nde CHP grubu, Derince Limanı'na yapılacak olan dolgunun bölgedeki trafik ve ekolojik dengeyi etkileyip etkilemeyeceğini sordu. CHP grubu, gündeme ilave edilmesi maksadıyla limanla ilgili iki yazılı önerge verdi.

Derince Limanı genişletme projesi protesto edildi!

CHP'liler, Derince Limanı'na yapılması planlanan dolgu ve genişletme projesini protesto etmek adına bir basın açıklaması yaptı. Tahsin Tarhan, "İlla bu projeyi yapacağız diyorsanız referanduma giderek bunu Derince halkına sormalısınız" dedi.

derince limanı 2014 Haberi

derince limanı 2014


Kocaeli Ticaret Odası (KOTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Özdağ, Derince Limanı'nın özelleştirme ihalesine ilişkin, "Liman mutlaka özelleştirilmeli, bu yapılırken de mutlaka yerel partnerler bunun içerisinde olmalı. Yerel partnerlerde bu süreçleri hızlı yönetmek için pozisyon almalı diye düşünüyorum" dedi.


Özdağ, AA muhabirine yaptığı açıklamada, limanın, Türk ekonomisine ve kente kazandırılması gerektiğine işaret etti.


Son günlerde Türkiye'de yaşanan olayların, özelleştirme sürecinde firmaları temkinli davranmaya ittiğine dikkati çeken Özdağ, "Dövizin yükselişi ve piyasadaki insanların öngörüsü gibi nedenler böyle bir sıkıntı yaşanmasına neden oldu. İşletme hakkının verilmesini uzatsalardı yani 36 yıl değilde 49 yıla çıkarsalardı. İhale komisyon başkanı 516 milyon dolarla başlatınca zaten diğer arkadaşlar da çekildi" diye konuştu.


Özdağ, limanın daha da cazip hale getirilmesi gerektiğine vurgu yaparak, "Limandan gelecek gelirden daha çok limanın şehre...