23 / 11 / 2024
fuzul

Dikmen çelik köprü

Dikmen çelik köprü

Yapılan çelik köprüyle Çankaya ile Dikmen birleşecek. yapımına başlanan iki kemerli çelik köprü, Dikmen Vadisi üzerinden Dikmen ve Çankaya'yı birleştirerek, 2 geliş 2 gidiş 4 şeritli olarak araçlara ulaşım kolaylığı sağlayacak

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona doğru!

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona yaklaşıldı. Proje kapsamında son çelik halat montajı yapıldı...

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında son durum ne?

2017'de temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Çalışmalarda son olarak köprünün ana halatlarını oluşturacak 296 çelik kablodan 92'si bir kıtadan diğer kıtaya çekildi

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ana kablo montajı başladı!

18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ana kablo montajı için çalışmalar başladı. Çelik kablolarda kullanılan 162 bin kilometre tel uzunluğu ile dünyanın etrafı 4 kez dolaşılabiliyor.

Kömürhan Köprüsü dünya literatüründe!

Elazığ'da inşa edilen Kömürhan Köprüsü'nde  Paris’teki Eyfel Kulesi’ndeki çelik miktarıyla aynı düzeyde, toplamda 7 bin ton çelik kullanıldı. Köprü, dünyanın 4’üncü “Tek ayaklı, gergin eğik askılı köprüsü” olma özelliğine sahip.

Elazığ Kömürhan Köprüsü açıldı!

İnşasında Eyfel Kulesi'ndeki kadar, yaklaşık 7 bin ton çelik kullanılan Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli bugün gerçekleşecek törenle hizmete açılıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu önemli açıklamalarda bulundu.

Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli açılıyor!

İnşasında Eyfel Kulesi'ndeki kadar, yaklaşık 7 bin ton çelik kullanılan Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli bugün gerçekleşecek törenle hizmete açılacak.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün son çelik blok montajı yapıldı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, törende açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 32 bloktan oluşan kırmızı beyaz kulelerinin son blokunun koyulması töreninde konuştu...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün çelik kuleleri tamamlanıyor!

Yapımı tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak olan köprünün Sütlüce ve Şekerkaya yakalarındaki ayaklarında kule bloklarının üst üste konulması bitiriliyor

Neonteikhos Antik Kenti yoluna çelik köprü inşa edildi!

Neonteikhos Antik Kenti’ne giden yol, Menemen-Aliağa Çandarlı Otoyolu ile çakışınca 90 metre uzunluğuna sahip çelik köprü yapıldı.

Ağaç gövdesine yaptığı eve asma köprü ile ulaşıyor!

Artvin'in Arhavi ilçesinde inşaat mühendisi Osman Kaba, ıhlamur ağaçlarının gövdesine yerden 10 metre yükseklikte, 30 metrekarelik ev inşa etti. Çelik halat üzerinde bulunan asma köprü ile çıkılıp inilen ev, ilgi görüyor.

Artvin'deki bu eve asma köprü ile ulaşılıyor!

Artvin'in Arhavi ilçesinde inşaat mühendisi Osman Kaba, ıhlamur ağaçlarının gövdesine yerden 10 metre yükseklikte, 30 metrekarelik ev yaptı. Çelik halatla oluşturulan asma köprü ile girilen ev ilgi görüyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde dev çelik şaftlar hazır!

Çanakkale Boğazı’nın ilk ve Marmara Bölgesi’nin ise 5. asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’de yeni bir gelişme yaşandı. Proje kapsamında ayakların temelini oluşturan şaftların yapımı tamamlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü’nde montaj işlemlerine geçildi!

Tamamlandığında dünyanın en geniş açıklıklı asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde ilk çelik şaftın montajı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla yapıldı.

Dikmen çelik köprü Haberi

Dikmen çelik köprü


Ankara'nın en önemli kentsel dönüşüm projelerinden biri olan Dikmen Vadisi'ne Ankara Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılan çelik köprüyle Çankaya ile Dikmen birleşecek. Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanan iki kemerli çelik köprü, Dikmen Vadisi üzerinden Dikmen ve Çankaya'yı birleştirerek, 2 geliş 2 gidiş 4 şeritli olarak araçlara ulaşım kolaylığı sağlayacak. Köprü, Dikmen Sinan Caddesi'nden karşıda Alexander Dupçek Caddesi, Cezayir Caddesi kanalı ile Turan Güneş'e araçların karşılıklı geçişine imkan verecek. 

Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından Dikmen Vadisi 3. Etabın bitiminde 4. Etabın başlangıcında yapımı devam eden iki kemerli çelik köprü, Dikmen Vadisi'nin iki yakasını birbirine bağlayarak ulaşım sorununu çözerken, vadiye de son derece estetik bir görünüm...