09 / 05 / 2024

dünyanın ikinci metrosu hangisi

dünyanın ikinci metrosu hangisi

Pek çok kişi bundan habersiz olsa da Karaköy’ü Taksim’e bağlayan raylı sistem, dünyanın ikinci metrosu. Dünyanın ikinci metrosu olan Tünel’in oluşum hikayesi Fransız mühendis Eugene Henri Gavand’ın girişimiyle başlar.

Dünyanın en zengini artık Elon Musk değil! İşte dünyanın en zengin ismi!

Dünyanın en zengin insanı olan uzun süre adından sıkça söz ettiren Elon Musk artık ikinci zengin isim olarak akıllara gelecek. Dünyanın en zengin ismi artık Louis Vuitton Moet Hennessy şirketler grubunun başkanı Bernard Arnault oldu.

Türkiye, Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi Listesi'nde ikinci sırada!

Türkiye, 40 firma ile "Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi Listesi"nde ikincilik konumunu korurken, Türk müteahhitlerin 30 milyar doları aşan proje üstlendiği belirtildi. İşte ayrıntılar...

Dünyanın en zengin ikinci ismi Bezos: Gemiyi fırtınaya hazırlamak gerekiyor

Dünyanın en zengin iki ismi farklı platformlarda küresel ekonomik kriz ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bezos, ekonomik fırtınaya hazır olmak gerektiğini belirtirken Elon Musk Fed'i faiz artırımları konusunda eleştirdi.

Dünyanın iki numarası değişti: serveti 146 milyar dolar!

Hint milyarder ve iş insanı Gautam Adani Amazon’un kurucusunu geçerek dünyanın en zengin ikinci kişisi oldu.

Dünyanın en pahalı 10 evi seçildi!

Dünyanın en pahalı 10 evi seçildi. Dillere destan Zeki Paşa Yalısı, dünyanın en pahalı ikinci evi oldu. Tarihe tanıklık eden yalının fiyatı ise tam 95 milyon dolar....

Dünyanın en büyük inşaat firmaları açıklandı!

Türkiye, küresel pazarda süren durgunluğa ve artan risklere karşı “Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi” listesinde, 44 firma ile yer aldı. Türkiye, bu sayı ile Çin’in ardından ikinci oldu.

İşte dünyanın en büyük 46 Türk müteahhidi!

‘Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi’ listesindeki Türk müteahhitlik firması sayısı 46’ya çıktı. Bu sayı ile Türkiye, 65 firma ile listede birinci sırada yer alan Çin’in ardından dünyada ikinci sıradaki yerini korudu.

Dünyanın en büyük 250 müteahhidi listesinde 43 Türk firma!

“Dünyanın en büyük 250 müteahhidi” listesinde 43 firmasıyla Türkiye ikinci durumda. Türk liginde ilk 10’daki grupların yurtdışındaki işlerine bakıldığında yükseklik rekoru peşinde koşan kuleler, dev havalimanları, stadlar dikkat çekiyor.

Taksim Tünel, dünyanın ikinci metrosu!

Pek çok kişi bundan habersiz olsa da Karaköy’ü Taksim’e bağlayan raylı sistem, dünyanın ikinci metrosu. Dünyanın ikinci metrosu olan Tünel’in oluşum hikayesi Fransız mühendis Eugene Henri Gavand’ın girişimiyle başlar.

İzmir, dünyanın en hızlı büyüyen ikinci şehri oldu!

Dünyanın en hızlı büyüyen 300 metropolü açıklandı. Buna göre, İzmir, dünyanın en hızlı büyüyen ikinci şehri seçildi. Listede, İstanbul 3’üncü, Bursa 4’üncü, Ankara ise 9’uncu sırada yer aldı.

İzmir dünyanın en hızlı büyüyen 2'nci kenti!

ABD'li araştırma kuruluşları Brookings Enstitüsü ve JP Morgan Chase tarafından hazırlanan 'Global Metro Monitor 2014' raporuna göre İzmir, dünyanın en hızlı büyüyen ikinci kenti seçildi.

Dünyanın en büyük müteahhitleri listesinde 42 Türk!

11 yıl önce dünyanın en büyük müteahhitleri listesine giremeyen Türk firmaları, artık 42 firma ile ikinci sırada. Yıllık 5 trilyon dolarlık proje yöneten birliğin başında ise artık bir Türk var..

Dünya'nın ikinci büyük müzesi Başbakan Davutoğlu tarafından açıldı!

Ahmet Davutoğlu, Hatay Arkeoloji Müzesi'ne geçerek müzenin ve restorasyonu tamamlanan Saint Pierre Kilisesi 'nin açılışını yaptı. Mozaik sergileme alanı bakımından dünyanın ikinci büyük müzesi açıldı.

dünyanın ikinci metrosu hangisi Haberi

dünyanın ikinci metrosu hangisi

Kadim bir geçmişe sahip İstanbul’un birçok güzelliği de bir o kadar eskilere dayanıyor. Sizleri Erhan İdiz’in objektifinden çekilen fotoğraflar eşliğinde bu güzelliklerden birine, yani ’Taksim tünel’ olarak bilinen dünyanın ikinci raylı sisteminin hikayesini okumaya davet ediyoruz.


İLK ADIM FRANSIZ MÜHENDİSTEN

Dünyanın ikinci metrosu olan Tünel’in oluşum hikayesi Fransız mühendis Eugene Henri Gavand’ın girişimiyle başlar. Gavand, dönemin ticaret ve bankacılık merkezi olan Galata ile sosyal hayatın kalbinin attığı Pera arasında sürekli mekik dokuyan insanları gözlemler ve Yüksekkaldırım Yokuşu ile Galip Dede Caddesine alternatif bir yol düşünür.


Bu iki merkezi birbirine bağlayacak asansör tipinde bir demiryolu projesi için Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz Han’ın huzuruna çıkar, 10 Haziran 1869’da Tünel yapım imtiyazını alır. İşletme süresi 42 yıl olarak belirlenen Tünel ‘yap-işlet-devret’ modeliyle inşa edilir.


30 HAZİRAN...