emlak vergisi beyanname işlemleri Haberi
1319 sayılı Kanun gereğince Türkiye sınırları içinde bulunan bina ve araziler için tahsil emlak vergisini gayrimenkul sahipleri ödüyor. Vergide her sene için yükümlülük bulunmasa da belli durumlarda beyanname verilmesi gerekiyor.
Kanunen vergi değerini değiştiren durumlarda (mükellefin değişmesi, arsa ve arazinin ifraz ve tevhidi gibi) bu olayın vuku bulduğu bütçe yılı sonuna kadar; bu durum yılın son 3 ay içinde gerçekleşmişse 3 ay içinde ilgili belediyeye bildirimde bulunulması gerekiyor.
1 Ocak- 31 Aralık 2016 tarihleri arasında yapılan gayrimenkul devirleri için emlak vergisi beyannamesinin sene içerisinde verilmesi gerekiyor. 31 Aralık'ın Cumartesi gününe denk gelmesi nedeniyle mükelleflerin bugün mesai bitimine kadar beyanlarını vermeleri gerekli.
Beyanname vermeye giderken mükelleflerin tapu fotokopisi, kimlik fotokopisi ve kimlik aslını yanlarında götürmeleri gerekiyor.
Beyanname doldururken dikkat edilmesi gerekenler
Gayrimenkul emlak vergisi beyannamesi...