emlak vergisi beyanname süreleri Haberi
Emlak vergisi bildirimi ne zaman verilir?
Yeni daire sahibi olan kimselerin belediye vermek ile yükümlü oldukları bildirim olan emlak vergisi bildiriminin belli bir süre içerisinde verilmesi gerekiyor.
Emlak vergisi beyannamesinde bulunulurken, bazı belgelerin belediyeye verilmesi gerekiyor. Beyanname sırasında temin edilmesi gereken belgeler şu şekilde sıralanıyor:
Gerekli Belgeler:
1- Nüfus Cüzdanı ve Fotokopisi
2- Tapu Fotokopisi
3- Emlak Vergisi Bildirimi
a- Bina Bildirim Formu
b- Arsa Bildirim Formu
c- Arazi Bildirim Formu
4- Vekâletname (Başkası adına beyan verilecekse)
5- Kısıtlılık Belgesi (Kısıtlılık uygulanacaksa)
6- Emekli Cüzdan Fotokopisi ve Emekli Bildirim Formu (Tek meskeni olan emekli iseniz)
7- Elektrik ve Su Sözleşmesi (Yeni bitenler için)
8- Yapı Kullanma Ruhsatı ( Varsa )
Emlak vergisi bildirimi verme zamanı..
- Emlak satın alındığında,
- Yeni inşa edilen yerler kısmen de olsa kullanılmaya başlandığında,
- Vergi değerini tadil eden sebeplerin doğması hallerinde,
-...