23 / 12 / 2024

emlak vergisi bildirimi nereye verilir

emlak vergisi bildirimi nereye verilir

Emlak vergisi için her sene beyanname verme yükümlülüğü bulunmuyor. Ancak, vergi değerini değiştiren durumlarda yeniden beyanname veriliyor. Peki, emlak vergisi beyannamesi nereye verilir? İşte yanıtı..

Emlak vergisi bildirim örneği 2018!

Emlak vergisinin mükellefi taşınmazın bir başkasına devredilmesi halinde değişiyor. Taşınmazın yeni sahibi emlak vergisi bildirimi vermekle mükellef oluyor. İşte emlak vergisi bildirim örneği 2018..

Emlak vergisi bildirimi 2017!

1319 sayılı kanun gereğince ödenen emlak vergisi senede iki eşit taksit halinde veriliyor. Vergi için bir de bildirimde bulunulması gerekiyor. İşte emlak vergisi bildirimi 2017..

Emlak vergisi bildirimi ne zamana kadar verilir?

Türkiye sınırları içerisinde yer alan arsa, arazi, konut ve işyeri gibi tüm gayrimenkuller için emlak vergisi ödeniyor. Vergi için bildirim veriliyor. Peki, emlak vergisi bildirimi ne zamana kadar verilir?

Emlak vergisi bildirimi örneği!

Taşınmaz malın satılması halinde satış durumunun ve yeni malikin emlak vergisi beyannamesi ile belediyeye bildirilmesi gerekiyor. Bildirim sene sonuna kadar yapılıyor. İşte emlak vergisi bildirimi örneği...

Emlak bildirimi nerede yapılır?

Emlak vergisi arazi, arsa ve binalar için ödeniyor. Bu vergi, senede belli dönemlerde iki eşit taksit halinde ödeniyor. Vergi için bildirim de veriliyor. Peki, emlak vergisi bildirimi nerede verilir?

Arsa emlak vergisi bildirimi 2015!

Taşınmaz mal sahipleri her sene emlak vergisi sorumlusu oluyor. Emlak vergisi mükellefler tarafından 2 eşit taksit halinde ödenebiliyor. Yeni satın alınan arsalar için öncelikle bildirim veriliyor. İşte arsa emlak vergisi bildirimi 2015...

İzmit Belediyesi’nden emlak vergisi uyarısı!

Belediyenin Gelir Birimi’nden yapılan açıklamada ev, dükkan, büro, arsa, arazi gibi gayrimenkul satın alanların, bu gayrimenkullerle ilgili olarak belediyeye emlak vergisi bildirimi vermeleri zorunluluk olduğu kaydedildi.

Emlak vergisi bildirimi nasıl doldurulur?

Gayrimenkul sahibi olan vatandaşların Emlak Vergisi Kanunu'na göre, hangi mallara sahip olduklarını devlete bildirmeleri ve bu mülkler için vergi ödemeleri gerekiyor. Peki, emlak vergisi bildirimi nasıl doldurulur?

Emlak vergisi bildirimi arazi formu nasıl doldurulur?

Bir arazi satın aldığınızı düşünelim. 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu gereğince; bildirim verilmesi gerekiyor. Peki, emlak vergisi bildirimi arazi formu nasıl doldurulur? İşte form örneği..

Emlak vergisi bildirimi verilmezse ne olur?

Taşınmaz mal satın alan kimse tarafından edinimin gerçekleştiği yılın sonuna kadar belediyeye emlak vergisi bildirimi yapması gerekiyor. Peki, emlak vergisi bildirimi verilmezse ne olur? İşte yanıtı..

Emlak vergisi bildirimi bina nasıl doldurulur?

Gayrimenkul sahibi olan kimselerin, edinimin gerçekleştiği senenin sonuna kadar belediyeye bildirimde bulunmaları gerekiyor. Peki, emlak vergisi bildirimi bina nasıl doldurulur? İşte emlak vergisi bildirim örneği..

Belediye emlak vergisi muafiyet bildirimi!

Muafiyetten yararlanmak için kişilerin bildirim formlarından durumlarına uygun olanını doldurup imzalayarak ilgili belediyelere ekli belgelerle birlikte vermeleri gerekiyor. İşte belediye emlak vergisi muafiyet bildirimi örnekleri..

Arsa emlak vergisi bildirimi!

Taşınmaz satın alındığı zaman yapılması gerekenler arasında belediyeye bildirimde bulunmak yer alıyor. Peki arsa satın alındığı takdirde emlak vergisi bildirimi nasıl doldurulur? İşte arsa emlak vergisi bildirimi...

emlak vergisi bildirimi nereye verilir Haberi

emlak vergisi bildirimi nereye verilir

Emlak vergisi beyannamesi nereye verilir?

Emlak vergileri ise bina, arsa ve arazi için olmak üzere 3 bölüme ayrılıyor. Emlak vergisi beyanları, taşınmaz malın bulunduğu ilgili belediyenin Emlak Servisine veriliyor. 


Emlak vergisi için her sene beyanname verme yükümlülüğü bulunmuyor. 


Ancak, vergi değerini değiştiren durumlarda (mükellefin değişmesi, arsa ve arazinin ifraz ve tevhidi vs.) bu olayın vuku bulduğu bütçe yılı sonuna kadar; bu durum yılın son 3 ay içinde gerçekleşmişse 3 ay içinde ilgili belediyeye bildirimde bulunulması gerekiyor. 


Belediyeye gitmeden beyanname verilir mi?

Beyanname için gerekli belgelerin eksiksiz hazırlanarak, belediyeye (posta, kargo vb.) ulaştırılması gerekiyor. Belediyeye ulaşan beyanlar tahakkuk edilerek, verilen adrese tahakkuk fişleri gönderiliyor.


Hisseli gayrimenkulün beyanı..

İştirak halinde (elbirliği mülkiyetinde) Hissedarlar birlikte verebileceği gibi, herhangi bir hissedar tek başına da beyanname verebilir. Müşterek mülkiyette (paylı mülkiyette)...