emlak vergisi bildirimi nereye verilir Haberi
Emlak vergisi beyannamesi nereye verilir?
Emlak vergileri ise bina, arsa ve arazi için olmak üzere 3 bölüme ayrılıyor. Emlak vergisi beyanları, taşınmaz malın bulunduğu ilgili belediyenin Emlak Servisine veriliyor.
Emlak vergisi için her sene beyanname verme yükümlülüğü bulunmuyor.
Ancak, vergi değerini değiştiren durumlarda (mükellefin değişmesi, arsa ve arazinin ifraz ve tevhidi vs.) bu olayın vuku bulduğu bütçe yılı sonuna kadar; bu durum yılın son 3 ay içinde gerçekleşmişse 3 ay içinde ilgili belediyeye bildirimde bulunulması gerekiyor.
Belediyeye gitmeden beyanname verilir mi?
Beyanname için gerekli belgelerin eksiksiz hazırlanarak, belediyeye (posta, kargo vb.) ulaştırılması gerekiyor. Belediyeye ulaşan beyanlar tahakkuk edilerek, verilen adrese tahakkuk fişleri gönderiliyor.
Hisseli gayrimenkulün beyanı..
İştirak halinde (elbirliği mülkiyetinde) Hissedarlar birlikte verebileceği gibi, herhangi bir hissedar tek başına da beyanname verebilir. Müşterek mülkiyette (paylı mülkiyette)...