Emlak vergisi için beyanname nereye verilir Haberi
Emlak vergisi için beyanname ne zaman verilir?
Emlak vergisi, arazi, arsa ve binalar için vergi mükellefleri tarafından ödenen vergi çeşidi olarak karşımıza çıkıyor. Emlak vergisi konut sahipleri tarafından her yıl belirli dönemlerde iki eşit taksitte emlak vergisi ödeniyor.
Emlak vergisi, konu taşınmazın bağlı bulunduğu belediye müdürlüklerinin emlak servislerine vergi mükelleflerinin müracaat etmeleri gerekiyor. Emlak vergisi ödeyecek vergi mükellefleri, taşınmazın bağlı bulunduğu belediye müdürlüklerinde Emlak Vergisi birimlerine ödeme yapmaları gerekiyor.
Emlak vergisi beyannamesi vergi mükellefleri emlak vergisi ödeme esnasında, arsa, arazi, bina vb. taşınmazlar için bağlı bulundukları belediye müdürlüklerinde bilgilerin aktarıldığı forma deniyor.
Emlak vergisi beyannamesi için neler gerekli?
Beyanname doldurulurken istenilen birkaç belge bulunuyor. Bunlar arasında;
– Nüfus cüzdanı ve fotokopisi
– Tapu fotokopisi
– Emlak vergisi bildirimi
– Bina bildirim formu
– Arsa bildirim formu
– Arazi bildirim formu
–...