26 / 11 / 2024

Galata Köprüsünün parçaları kayboldu

Galata Köprüsünün parçaları kayboldu

Tam 22 yıl önce Balat-Hasköy arasına taşınan tarihi Galata Köprüsü’nün 25 metre eninde ve toplam 74 metre uzunluğundaki 3 parçası sır oldu. Demir-çelikten oluşan parçaların ne zaman, nasıl kaybolduğunu kimse bilmiyor...

Galata Köprüsü'nde çalışmalara başlandı! 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından (İBB) Galata Köprüsü'nde yapılacak derz değişimi ve asfalt yenileme çalışmasının ilk etabı  dün gece yarısı başladı. Çalışmaların devam ettiği köprü 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatılacak. 

İstanbullular dikkat! Galata Köprüsü onarıma giriyor! Yola çıkmadan önce yeni güzergahlara bakın!

Yeni Galata Köprüsü’nda olası İstanbul depremine hazırlık kapsamında onarım çalışmaları başlayacak. 13 Ağustos Pazar günü başlayacak ve 40 gün sürecek çalışmalar nedeniyle trafik akışı değişecek.

Körfez Köprüsü'nün geçiş ücreti açılmadan 2 kat zamlandı!

Zaman'ın haberine göre; İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine daha açılmadan 2 kat zam geldi.

Körfez Geçiş Köprüsü'nün geçiş ücreti 2 kat zamlandı!

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine daha açılmadan 2 kat zam geldi. Seneye açılması beklenen Körfez geçişinin 35 dolar olarak belirlenen ücreti dolar 1.43'ten 2.80'e çıkınca katlandı.

Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün viyadükleri tamam!

Gebze -Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ve kuzey yaklaşım viyadükleri tamamlandı.

Büyükçekmece Mimar Sinan Köprüsü'nün kolonları yarıldı!

E-5 Karayolu üzerinde bulunan Edirne-Büyükçekmece istikametindeki Mimar Sinan Köprüsü'nün taşıyıcı kolonlarında yarılmalar başladı. Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün, köprünün yıkılarak yenilenmesi gerektiğini söyledi.

İşte İzmit Körfez Köprüsü'nün son hali!

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, İzmit Körfezi’ne yapılan Geçiş Köprüsü’nün son halini yayımladı. İşte İzmit Körfez Köprüsü'nün son hali...

2005 yılında tramvay, 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nde!

2005 yılında raylı sistemin İstanbul'daki son aşaması, Eminönü-Kabataş hattı hizmete girmiş. 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nden geçerek Kabataş'a ulaşan tramvay hattı, Kabataş'tan Maslak'a kadar uzatılacakmış.

İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor!

İzmit-Körfez Asma Köprüsünün 2 bin 600 tonluk en ağır parçası 57 metre yükseğe kaldırılıyor. Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu yaklaşık 11 saatte tamamlanacak.

Büyükçekmece Mimar Sinan Köprüsü’nü İBB onaracak!

Hasan Akgün’ün çökme tehlikesi olan Mimar Sinan Köprüsü’nün bir an önce yenilenmesini isteyerek, Kolon ve kirişlerde yarılmalar var. İ.B.B Ulaşım Daire başkanlığı Ulaşım Koordinasyon müdürlüğü köprünün onarımını sağlayacak.

Körfez Köprüsü'nün yüzde 40'ı tamamlandı!

Dünyanın en büyük 4. köprüsü olacak olan Körfez Geçiş Köprüsü'nün yüzde 40'ı tamamlandı. Dev proje tamamlandığında İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte ineceği ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Boğaziçi Köprüsü'nü istemiş!

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

Nisibi Köprüsü'nün açılışı yapıldı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Adıyaman'da Türkiye'nin 3. büyük asma köprüsü olan Nisibi Köprüsü'nün açılışını yaptı. Erdoğan açılış konuşmasının ardından direksiyon başına geçerek köprüde tur attı.

Galata Köprüsünün parçaları kayboldu Haberi

Galata Köprüsünün parçaları kayboldu

Tam 22 yıl önce Balat-Hasköy arasına taşınan tarihi Galata Köprüsü’nün 25 metre eninde ve toplam 74 metre uzunluğundaki 3 parçası sır oldu.


Yaklaşık bin tonluk demir-çelikten oluşan parçaların ne zaman, nasıl kaybolduğunu kimse bilmiyor.

Taşınmayı beklerken 16 Mayıs 1992'de şüpheli bir yangın sonucu kullanılamaz hale gelen tarihi Galata Köprüsü'nü oluşturan 12 parçadan 3'ü, aradan geçen 22 yılda ortadan kayboldu. Oysa köprü, "2. Derece Korunması Gerekli Kültür Varlığı" statüsünde. 28 duba üzerinde duran, 25 metre eninde, 466.5 metre uzunluğundaki köprüde, Karaköy ve Eminönü kıyısında köprünün kara bağlantılarını sağlayan 17'şer metrelik 2 parça yer alıyordu. Bunları birleştiren ortalama 40'ar metrelik 9 parça ve köprünün tam ortasında gemilerin geçebilmesi için açılabilen 66.7 metrelik en büyük parça bulunuyordu. İstanbul'a 80 yıl boyunca hizmet veren köprü,...