09 / 01 / 2025

Galata Tüneli 140 yaşında

Galata Tüneli 140 yaşında

İstanbul'un ilk metrosu sayılan Karaköy-Beyoğlu arasındaki 573 metrelik demiryolu tüneli (Galata Tüneli) bundan tam 140 sene önce bugün, yani 17 Ocak 1875'te hizmete girdi.

Galata Tüneli 140 yaşında!

İstanbul'un ilk metrosu sayılan Karaköy-Beyoğlu arasındaki 573 metrelik demiryolu tüneli (Galata Tüneli) bundan tam 140 sene önce bugün, yani 17 Ocak 1875'te hizmete girdi.

Sahil Kennedy Caddesi'nde Avrasya Tüneli için trafik yeniden düzenlendi!

İstanbul Boğazı' nı karayolu tüp geçişiyle aşacak Avrasya Tüneli Projesi kapsamında Sahil Kennedy Caddesi' nde yapılacak kavşak inşaatı için trafik akışı yeniden düzenlendi.

Göcek Tüneli'nden geçişler Mayıs'ta başlıyor!

Türkiye'nin en pahalı tünelinin hemen yanına yapılan tünelden geçişler Mayıs'ta başlayacak. Vatandaşlar, paralı ve pahalı olmasından dolayı "Deli Dumrul Tüneli" diye nitelendirdiği mevcut tünelden geçmek mecburiyetinde kalmayacak.

Avrasya Tüneli kavşak çalışmaları başlıyor!

Metro inşaatlarının hızla ilerlediği İstanbul'da iki yakayı denizin altında ikinci kez birbirine bağlayacak tüp geçiş Avrasya Tüneli'nde son adımlar atılıyor. Çalışmalar süresince kapatılacak olan iki şerit yerine, araçlar tercihli yolu kullanacak.

Danimarka'da Femern Tüneli çalışmalarında tarihi eser bulundu!

Danimarka ile Almanya arasın çalışmalarına devam edilen deniz altı tüneli Femern Tüneli çalışmaları sırasında çok iyi korunmuş 5 bin 500 yıllık çakmaktaşından balta bulundu.

Avrasya Tüneli kapsamında Samatya'da yol çalışması başlıyor!

İstanbul Boğazı'nı karayolu tüp geçişiyle aşacak Avrasya Tüneli Projesi kapsamında son adımlar atılıyor. Bu çerçevede yarın Samatya 'da yol ve kavşak yapımı için çalışmalara başlanacak.

Avrasya Tüneli’nde sona yaklaşılıyor!

Metro inşaatlarının ilerlediği İstanbul'da iki yakayı denizin altında ikinci kez birbirine bağlayacak tüp geçiş Avrasya Tüneli'nde son adımlar atılıyor. Samatya -Yenikapı arasındaki trafik akışı değiştirilecek.

Avrasya Tüneli kavşak çalışması bu akşam başlıyor!

Metro inşaatlarının hızla ilerlediği İstanbul'da iki yakayı denizin altında ikinci kez birbirine bağlayacak tüp geçiş Avrasya Tüneli'nde son adımlar atılıyor. Avrasya Tüneli kavşak çalışması bu gece Samatya Kavşağı’nda başlayacak. İşte detaylar...

Konak Tüneli'nin inşaatı ulaşımda sıkıntıya yol açtı!

Konak Tüneli 'nin köprülü kavşak bağlantısı çalışmaları, kentin yaya trafiğinin en yoğun olduğu bölgelerden biri olan Bahri Baba Parkı - Kemeraltı geçişinde sıkıntıya neden oldu...

Avrasya Tüneli, 1965 yılında da planlanmış!

İstanbul'da Kazlıçeşme - Göztepe arasında yapımı devam eden Avrasya Tüneli'nin 1965 yılında Ahırkapı - Salacak arasına yapılması teklif edilmiş. İşte Emlakkulisi.com tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın ortaya çıkarttığı o haber...

Avrasya Tüneli inşaatı son durum!

Avrupa ve Asya kıtasını birleştirecek Avrasya Tüneli'nin inşaatı, boğazın yarısına kadar ulaştı. Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen, 2 yıl içinde hizmete girmesi planlanan tüneldeki çalışmaları inceledi.

Ovit Tüneli'ndeki çalışmalara yeniden başlandı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan yaptığı açıklamada Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişlerince Ovit Tüneli'nde durdurulan çalışmaların bugün itibariyle başladığını dile getirdi...

Ovit Tüneli'ndeki çalışmalara yeniden başlandı!

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı İş Teftiş Kurulu Başkanlığınca yapılan incelemede tespit edilen bazı eksiklikler nedeniyle 31 Ekim'den itibaren durdurulan Ovit Tüneli'ndeki çalışmalar yeniden başlatıldı.

Galata Tüneli 140 yaşında Haberi

Galata Tüneli 140 yaşında

İstanbul'un ilk metrosu sayılan Karaköy-Beyoğlu arasındaki 573 metrelik demiryolu tüneli (Galata Tüneli) bundan tam 140 sene önce bugün, yani 17 Ocak 1875'te hizmete girdi.  Galata'nın bu dik yokuşlu bölgesinde, yer altında bir rayiı sistemin ilk yapılması teklifi Gavaıı isimli bir Fransız mühendisinden gelir. 18601ı yılların sonlarında İstanbul'a turist olarak gelen Gavaıı, bu teklifini detaylı bir şekilde götürüp hükümet yetkililerine takdim eder.  Uzun müzakereler sonucu devlet kademesinde kabul gören bu teklif, nihayet Sultan Abdülaziz'e sunulur. (6 Kasım 1869) Gerekli dış mali destek sağlandıktan sonra, 30 Temmuz 1871'de kazı çalışmalarına başlanan tünelin inşaatı yaklaşık 4 senede tamamlanır. 


Yeni...