26 / 11 / 2024

havalimanı milli mesele mi

havalimanı milli mesele mi

Daha önce Katar havalimanını hayata geçiren Yusuf Akçayoğlu, 3'üncü havalimanı inşaatına CEO olarak transfer oldu. Akçayoğlu’yla ‘3. havalimanı şart mıydı’ polemiğinden, çevre hassasiyetine kadar her şeyi konuştuk.

Kayseri Havalimanı yeni terminal binasının temeli atıldı!

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Kayseri Havalimanı yeni terminal binası temel atma törenine katıldı. Akar, söz konusu projenin memleketi Kayseri’yi ulaşım alanında bir adım daha ileriye taşıyacağını söyledi.

Adil Karaismailoğlu: Havalimanı sayısını 56'ya yükselttik!

"Dünya Hava Trafik Kontrolörleri Günü" dolayısıyla Hava Trafik Kontrol Merkezini, Yerli ve Milli ATC Eğitim Simülatörü ile Esenboğa Havalimanı Hava Trafik Kontrol Kulesi'ni ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Türkiye’nin hava ulaşımına ilişkin açıklamalarda bulundu. 

Atatürk Havalimanı Milli Emlak’a emanet!

Atatürk Havalimanı tartışmalarına yeni bir boyut getirecek bir bilgi paylaşıldı. 17-35 sağ ve sol pistlerin üzerine yapılmakta olan salgın hastanesiyle gündemde olan havalimanının Milli Emlak Genel Müdürlüğü'ne devredildiği ortaya çıktı.

Milli Gözetim Radarı, Gaziantep'te kuruldu! 

TÜBİTAK Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve DHMİ iş birliğiyle yapılan Milli Gözetim Radarı, Gaziantep Havalimanı'nda kuruldu. 112 kilometre menzile sahip radarın teslimati gelecek hafta yapılacak... 

Yolsuzluktan aranan milli emlak müdürü yakalandı!

Aydın'daki 'imar yolsuzluğu' soruşturması kapsamında aranan eski Didim Milli Emlak Müdürü İrfan D, İzmir Adnan Menderes Havalimanında yakalandı.

İstanbul Yeni Havalimanı'nın proje alanı San Marino'dan büyük!

Ulaştırma Bakanı Arslan, "İstanbul Yeni Havalimanı'nın yaratacağı ilave hanehalkı gelirinin yaklaşık 4 milyar dolar olacağı, Türkiye'nin ulusal ekonomisine katkısının da milli gelirinin yüzde 4,2-4,9 arasında olacağı raporun sonuçlarından çıkmakta." dedi.

1936 yılında Mecidiyeköy'de havalimanı inşa edilecek!

1936 yılında Yeşilköy'de bulunan havalimanı İstanbul'a uzak olduğundan Hava Yolları İdaresi, yeni bir havalimanı yapılmasını kararlaştırmış. Yeni yapılacak istasyon, Mecidiyeköy'de Milli Emlak'a ait bir arazide inşa edilecekmiş.

3. havalimanı milli mesele şart değildi demek haksızlık!

Daha önce Katar havalimanını hayata geçiren Yusuf Akçayoğlu, 3'üncü havalimanı inşaatına CEO olarak transfer oldu. Akçayoğlu’yla ‘3. havalimanı şart mıydı’ polemiğinden, çevre hassasiyetine kadar her şeyi konuştuk.

Atatürk Havalimanı’na ek park için askerî alanda çalışma başladı!

Atatürk Havalimanı’nda, yeni park alanlarının oluşturulması amacıyla Milli Savunma Bakanlığı tarafından sivile tahsis edilen askerî bölgede çalışmalar başladı. 585 dönümlük alana 43 uçaklık park alanı yapılacak.

Erdoğan Bayraktar: Kentsel dönüşüm milli bir meseledir!

Erdoğan Bayraktar,Kentsel Dönüşüm'ün milli bir mesele olduğunu belirtti. Bayraktar Gaziantep'te Şahinbey Belediyesi tarafından yapılan Yeşil vadi Projesi ve Kentsel Dönüşüm Projelerini de yerinde inceledi.

Sabiha Gökçen Havalimanını başarılı politikalarla kazanıyor!

 Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, 2002 yılına kadar masraf kapısı olarak nitelendirilen Sabiha Gökçen Havalimanının, Hükümetin yürüttüğü politikalar sonucunda kazanç kapısı haline geldiğini söyledi  

Milli Parklar, Abant'taki çalışmalar için izin vermedi

Milli Parklar Genel Müdürlüğü Abant Tabiat Parkı'na yapılan altyapı ve çevre düzeni çalışmaları nedeniyle valiliği uyardı

Zafer Bölgesel Havalimanı, 1 Nisan'da ihale edilecek

DHMİ Genel Müdürlüğü, Zafer Bölgesel Havalimanı'nın yapım, işletim ve devrine ilişkin ihaleyi 1 Nisan'da gerçekleştirecek.

havalimanı milli mesele mi Haberi

havalimanı milli mesele mi

Daha önce Katar havalimanını hayata geçiren, Abu Dabi Havalimanı projesini yöneten Yusuf Akçayoğlu, 3. havalimanına CEO olarak transfer oldu. TAV’dan CMLKK ortaklığına transfer olan Akçayoğlu, Ortadoğu’daki tecrübeleriyle yeni havalimanının ilerlemesini, vaktinde tamamlanmasını sağlayacak. Projenin detaylarını AKŞAM’a anlatan Akçayoğlu, son dönemde sıkça gündeme gelen ‘3. havalimanı şart mıydı’ sorusuna da, ‘Ağaçlar kesiliyor, doğa katlediliyor’ söylemlerine de yanıt verdi.    


TÜRKİYE'NİN GELECEĞİYLE İLGİLİ


TAV’dan 3. havalimanına transfer oldunuz. Bu teklif neden size geldi?   

Yaklaşık 11 yıldır Ortadoğu coğrafyasındaydım. Çünkü havacılıkta en agresif büyüyen bölgeler şu anda Dubai Katar ve diğer Körfez ülkeleri. Oralarda büyük havaalanı projelerine dahil oldum. Eski firmam TAV İnşaat’ta oradaki bütün majör havaalanı inşaatlarını aldık. Ve başarıyla bitirdik. Katar tamalandı. Abu Dabi ve Muscat da bitmek üzere. Bu süreçte...