22 / 12 / 2024

ikametgah belgesi

ikametgah belgesi

Bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer, yerleşim yeri olarak tanımlanıyor. Peki söz konusu yerleşim yeri belgesi nasıl alınır? Yerleşim yeri belgesi muhtarlıklardan alınabiliyor mu?

İkametgah belgesi!

İkametgah belgesi nedir ve neden istenir merak ediyorsanız, yanıtı ve detayları haberimizde bulabilirsiniz...

İkametgah nedir?

Resmi bir evrak olan ikametgah nedir, merak ediyorsanız detayları için haberimizi inceleyebilirsiniz...

İkametgah ne demektir?

İkamet edilen anlamına gelen ikametgah ne ifade ediyor. İkametgah ne demektir, merak ediyorsanız haberimizi inceleyebilirsiniz...

İkametgah belgesi doldurma örneği 2021!

İkametgah belgesi nedir ve nasıl alınır? İkametgah beyan formu nasıl doldurulur? İşte ikametgah belgesi doldurma örneği 2021...

İkametgah değişikliği muhtarlıktan yapılır mı?

İkametgah belgesi kişilerin yaşadığı adresin yasal olarak gösteriyor. Taşınma durumunda bu değişikliğin de yapılması gerekiyor. Peki, ikametgah değişikliği nereden yapılır? İkametgah değişikliği muhtarlıktan yapılır mı?

İkametgah muhtardan alınır mı?

İkametgah, bir kimsenin yerleşme yeri olan konutları ifade ediyor. Peki, ikametgah belgesi nereden ve nasıl alınır? İkametgah muhtardan alınır mı? İkametgah internetten alınır mı?

İnternetten ikametgah belgesi almak!

İkametgah, bir kimsenin yerleşme kast ve niyetiyle oturduğu yer olarak karşımıza çıkıyor. Birçok kimseden bir çok iş ve işlem yapılması için istenebiliyor. Peki, internetten ikametgah belgesi almak mümkün mü?

İkametgah internetten alınır mı?

Kişinin yasal adresinin gösterildiği resmi belge olarak karşımıza çıkıyor. Birçok iş ve işlem için bu ikametgah belgesi kişilerden talep edilebiliyor. Peki, ikametgah internetten alınır mı?

İkametgah belgesi e-devletten alınır mı?

İkametgah belgesi, şu an hem muhtarlardan hem de Nüfus Müdürlüklerinden temin edilebiliyor. Peki, ikametgah belgesi e-devletten alınır mı? E- devlet üzerinden ikametgah belgesi nasıl alınır?

İkametgah e-devletten alınır mı?

İkametgah belgesi, bir kimsenin yerleşme kast ve niyetiyle oturduğu yeri gösteren belge olarak karşımıza çıkıyor. Bu belge muhtar ve Nüfus Müdürlüklerinden alınabiliyor. Peki, ikametgah e-devletten alınır mı?

ÇED yeterlilik belgesi nasıl alınır?

ÇED yeterlik belgesi, ÇED Başvuru Dosyası ve/veya ÇED Raporu ve/veya PTD hazırlama ve/veya ÇED Raporu izleme kontrolü yapma yetkisine sahip kurum/kuruluşlara verilen belge olarak tanımlanıyor. Peki, ÇED yeterlilik belgesi nasıl alınır?

Çevresel etki değerlendirmesi yeterlik belgesi tebliği taslağı!

Çevresel etki değerlendirmesi yeterlik belgesi tebliği taslağı, Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporunun izleme kontrolünü yapacak kurum/kuruluşlara yeterlik belgesi verilmesine ilişkin usul ve esasları düzenliyor. İşte tebliğ kapsamında yer alan esaslar..

Tapu tahsis belgesi verilen gecekondular!

Tapu tahsis belgesi verilen gecekonduların apartmanın bağımsız bir bölümüne veya bir bölümü iş yeri olarak kullanılan bir yapıya sahip bulunmaması gerekiyor. İşte tapu tahsis belgesi verilen gecekondular...

Yeni yapılan binalarda Enerji Kimlik Belgesi zorunluluğu bulunuyor!

Enerji Kimlik Belgesi'nde binanın enerji tüketimi ve sera gazı salımı, binanın hangi malzemelerden inşa edildiği, yalıtım durumu, ısıtma ve soğutma sistemlerinin verimliliklerine göre enerji verimliliği danışma şirketlerince sınıflandırılıyor...

Semeresizlik belgesi nedir?

Semeresizlik belgesi nedir? Semeresizlik belgesi ne işe yarar?: Semeresizlik belgesi, alacaklının alacağını borçludan tahsil edememesi durumunda alacaklı vekilinin talebi üzerine kendisine verilen belge olarak ifade ediliyor...

Helal uygunluk belgesi alan ilk otel Bera Otel oldu!

Uygunluk Belgesi aldı TÜRKİYE'NİN, ilk Türkiye Standartları Enstitüsü (TSE) Helal Uygunluk Belgesi ni Alanyada faaliyet gösteren Bera Otel aldı. Antalya'nın Alayna ilçesine bağlı Konaklı beldesinde sahilde bulunan Bera Otel, bin 100 kişilik...

ikametgah belgesi Haberi

ikametgah belgesi

Yerleşim yeri belgesi nasıl alınır?

Bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer, yerleşim yeri olarak tanımlanıyor. Türk Medeni Kanununa göre bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamıyor.


Ancak, bu kural ticarî ve sınaî kuruluşlar hakkında uygulanmıyor. Ticari ve sınai kuruluşların birden fazla yerleşim yeri olabiliyor. Peki yerleşim yeri belgesi nasıl alınır, diyorsanız hemen yanıtlayalım.


Yerleşim yeri belgesi..

Yerleşim yeri belgesi Nüfus Müdürlüklerinden alınabiliyor. Ücretsiz olarak alınabilen yerleşim yeri belgesi, aynı zamanda muhtarlıklardan da alınabiliyor.


Ancak, muhtarlıklar da belirli kriterleri taşımaları halinde yerleşim yeri belgesi verebiliyor. Muhtarlıkların yerleşim yeri belgesi verebilmeleri için ilk olarak bilgisayar ve internet alt yapısını kurmaları gerekiyor.


Gerekli alt yapıyı oluşturan muhtarlıklar otomasyon sistemine bağlanarak vatandaşlara yerleşim yeri belgesi verebiliyor.


Yasal yerleşim yeri:

Velayet altında bulunan çocuğun yerleşim yeri, ana ve babasının;...