07 / 05 / 2024

Kanal İstanbul ekonomik ömrü

Kanal İstanbul ekonomik ömrü

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2011'de açıkladığı, kamuoyuna "çılgın proje" olarak yansıyan ve güzergahı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan tarafından ilan edilen Kanal İstanbul Projesi gündemden düşmüyor. 

Kanal İstanbul'un ihaleleri yenilenecek mi?

Kanal İstanbul projesinin çevresinde inşa edilecek 3 bin 100 konutluk TOKİ ihalelerinin iptal edildiği duyurulmuştu. Muhalefet, iptalin arkasında ekonomik krizin olduğunu iddia ederek, hükümetin yakında bütün projeyi askıya alacağını ileri sürüyor.

Kanal İstanbul'dan yıllık 8 milyar dolarlık gelir elde edilecek!

Marmara Üni. Öğr. Üyesi Prof. Dr. Recep Bozdoğan, Kanal İstanbul'la ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı ve önemiyle ilgili konuştu. Bozdoğan, Kanal İstanbul'un bir entegre ekonomik kalkınma projesi olduğuna dikkat çekti.

Kanal İstanbul'la ilgili merak edilen her şey!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan Kanal İstanbul Raporu'na göre projenin 75 milyar Türk Lirası'na mal olması öngörülüyor. Kanal İstanbul projesiyle 70 bin kişiye istihdam sunulacak, kanalı tercih eden şirketler de zaman ve ekonomik kazanç sağlayacak. 

Kanal İstanbul stratejik ve ekonomik yönden büyük bir kazanım olacak!

İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesi ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Rus şirketleri Kanal İstanbul Projesi'ni bekliyor! 

Rusya’nın önde gelen lojistik şirketlerinden Delo’nun Başkanı Sergey Şişkaryev, Kanal İstanbul'un Rus şirketleri açısından ekonomik fırsatlar yaratacağı görüşünde bulundu.

Canan Kaftancıoğlu'ndan Kanal İstanbul ihalesine tepki! 

CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, Kanal İstanbul için dün yapılan ilk ihaleye ilişkin, "İstanbul’un İstanbulluların Kanal İstanbul’a değil, Sahra Hastanelerine, evde kalabilecek ekonomik koşullarının oluşturulmasına ihtiyacı var" dedi...

Kanal İstanbul Projesi'nin ekonomik etkileri meclis gündeminde!

Kanal İstanbul Projesi'nin ekonomik etkileri meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Kabukcuoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kanal İstanbul hem ekonomik hem çevreci bir proje!

Bakan Soylu, "Kanal İstanbul, hem ekonomik bir projedir hem çevreci bir projedir. Orası tam anlamıyla Boğaza alternatif olabilecek, Boğazı koruyabilecek bir proje. Orada 500 bin kişilik güzel bir çevre ve şehircilik mimarisi olacak" diye konuştu...

CHP'den Kanal İstanbul açıklaması!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu Kanal İstanbul projesi ilei ilgili olarak, başta deprem olmak üzere afet riskinin olduğu bölgeye daha fazla nüfus çekeceğini söyleyerek, "Kanal İstanbul'un yapılmasının halk sağlığı, ekolojik ve ekonomik yönden hiçbir bilimsel izahı yok." dedi.

Kanal İstanbul için 6 üniversiteden teknik destek alındı!

Bakan Turhan, Kanal İstanbul'da etüt proje çalışmaları kapsamında zemin etüdü, hidrolojik çalışmalar, çevre araştırmaları, ekosistem, orman, işletme ve yer altı suları, ekonomik analizi araştırmalarının yapıldığını, 6 üniversiteden teknik destek alındığını söyledi...

Kanal İstanbul depreme hazır!

Çılgın proje Kanal İstanbul'un temellerinin sağlam atılması ve ekonomik ömrünü sorumsuz tamamlaması için bütün testler tamamlandı. 

Kanal İstanbul'un ekonomik ömrü 100 yıl!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2011'de açıkladığı, kamuoyuna "çılgın proje" olarak yansıyan ve güzergahı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan tarafından ilan edilen Kanal İstanbul Projesi gündemden düşmüyor. 

Kanal İstanbul'a ilişkin 24 sorun mecliste!

İstanbul Milletvekili Gülay Yedekçi, Kanal İstanbul Projesine ilişkin soru önergesi hazırladı. Sorularını Başbakan Davutoğlu'na yönelten Yedekçi ilk olarak Kanal İstanbul projesinin ekolojik, ekonomik olarak Marmara ve Karadeniz'e etkilerini sordu..

Kanal İstanbul ekonomik ömrü Haberi

Kanal İstanbul ekonomik ömrü

Kanal İstanbul Projesi'nin inşaat safhasının yaklaşık 5 yıl sürmesi, asgari ekonomik ömrünün de 100 yıl olması planlanıyor. Kanalın tasarımında belirleyici faktörlerden olan, Kanal İstanbul'dan geçiş yapabilecek akaryakıt tankeri ve konteyner gemilerinin azami boyutları belirlendi ve açıklandı. 

Milliyet Gazetesi'nde yer alan habere göre; 275 metre boyunda, 48 metre genişliğindeki akaryakıt tankerinin 145 bin detveyt tonluk (DWT), 340 metre boyunda, 48,2 metre genişliğindeki konteyner gemisinin ise 120 bin DWT'lik yük taşıması öngörülüyor.


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın internet sitesinde açıklanan Kanal İstanbul Projesi Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Başvuru Dosyası'ndan derlenen bilgiye göre, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2011'de açıkladığı, kamuoyuna "çılgın proje" olarak yansıyan ve güzergahı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan tarafından ilan edilen Kanal İstanbul Projesi'nin inşaat safhasının yaklaşık 5 yıl sürmesi planlanıyor.

Kanalın,...