23 / 12 / 2024

Karadeniz Sahil Yolu imar planı

Karadeniz Sahil Yolu imar planı

Radikal gazetesinden Serkan Ocak'ın haberine göre Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu hizmete açılan Karadeniz Sahil Yolu'nun imar planlarını iptal etti. Ama plansız kalan yolu yıkmak mümkün değil.

İstanbul depremi için flaş uyarı: Uzman isim sahil yolunu işaret etti! 

Prof. Dr. Halit Özen, İstanbul'da meydana gelebilecek olası bir depremde, doğu-batı istikametinde sahil yolu, D-100 karayolu, TEM Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu'ndan meydana gelen 4 koridordan en az ikisinin açık tutulması gerektiğini belirtti. İşte o uyarılar...

1941 yılında Kasımpaşa- Halıcıoğlu sahil yolu inşaatı 80 bin liraya yapılmış!

1941 yılında Kasımpaşa-Halıcıoğlu sahil yolu projeleri İstanbul Belediyesi tarafından hazırlanmış. Söz konusu proje için 80 bin liralık bütçe hazırlanmış.

Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamam!

Trabzon merkezi ve Karadeniz Sahil Yolu'nun şehir geçişinde inşa edilen Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamamlandı. 

Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu 2022'de tamam!

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu'nda devam eden Gebze merkez arasındaki kısmın 2022 yılında tamamlanacağını kaydetti. 

Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metro Hattı'nı Ulaştırma Bakanlığı yapacak!

Marmara Belediyeler Birliği ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metro Hattı'na ilişkin "Metro projemiz çok hızlı bir şekilde ilerliyor. Yapımını bakanlığımıza devir ettiğimiz Metro projesini yakından takip ediyoruz. İnşallah 2023 yılına yetişe

Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu Mayıs 2023'te açılıyor!

Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu Mayıs 2023'te tam kapasite olarak hizmete açılacak...

Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nde 5 tünel ve 2 viyadük daha açılacak!

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Lütfi Elvan, Mersin ile Antalya'yı bağlayan Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nde bu yıl 5 tünel ile 2 viyadüğü daha açacaklarını söyledi.

Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nin akıbeti mecliste!

Akdeniz Sahil Yolu Projesinin akıbeti meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Çelik, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yüzde 95'i tamam!

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen ve II. Abdülhamid zamanında da projesi çizilen Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yapım çalışmalarının yüzde 95'i tamamlandı...

Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı açıldı!

Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamındaki Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açıldı.

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun en zorlu etabı ulaşıma açıldı!

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Ordu etabında bulunan ve en zorlu etabı olarak bilinen Topçam Tüneli trafiğe açıldı. Otoyol etabı ile güzergahtan geçişi 20 dakikadan 1 dakikaya düşecek.

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Topçam Tüneli ulaşıma açıldı!

2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Ordu etabında yer alan 3 kilometre uzunluğundaki Topçam Tüneli trafiğe açıldı. 

Sahil yolu artık Büyükyalı’dan geçiyor!

Sakinlerine ve misafirlerine her anlamda “iyi bir yaşam” sunmayı hedefleyen Büyükyalı’yı, sadece birkaç adımla, 30 kilometrelik sahil şeridine, kesintisiz bir şekilde bağlayan köprünün ilk etabı tamamlandı ve trafik akışı başladı.

Karadeniz Sahil Yolu imar planı Haberi

Karadeniz Sahil Yolu imar planı


Karadeniz Sahil Yolu projesinin Fındıklı ve Ardeşen geçişlerine yargıdan iptal kararı çıktı. Radikal gazetesinden Serkan Ocak'ın haberine göre Bayındırlık ve İskân Bakanlığı tarafından yapılan imar planına karşı Fındıklı ve Ardeşen’de yaşayanlar 2005 yılında Danıştay’a ayrı ayrı dava açtı. Her iki ilçede yaşayanlar da dava dilekçelerinde sahil yolunun vereceği zararları tek tek anlattı. Dilekçelerde sahil yoluna alternatif güzergâhlar olduğu vurgulandı. Projenin şehircilik ilkelerine aykırı olduğu, planlamanın yanlış olduğu, görüntü ve gürültü kirliliğine neden olacağı anlatıldı. Ayrıca sahil yolunun denizle yerleşim yeri arasında bir bariyer görevi göreceğini, deniz varlığının bölgenin gelişiminde etkili olduğu ve bunun unutulmaması gerektiği ifade edildi. Danıştay, 2009’da iki davada da aynı kararı verip yolun imar planlarını iptal etti.


BAKANLIK İTİRAZ ETTİ

Dönemin Bayındırlık, günümüzün Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kararı...