04 / 05 / 2024

karaköy tünel

karaköy tünel

1965 yılında Tünel, buhar makineleri gücü ve yassı kayışlarla hareket etmekteymiş. İETT Genel Müdürlüğü, emektar Tünel'in tadili ve elektrikle işler hale getirilmesine karar vermiş ve bu iş ihaleye çıkartılmış.

Karaköy Meydanı yenilenecek!

Karaköy Meydanı, yenilenmeye hazırlanıyor. 42 bin 500 metrekare alana sahip olan Karaköy Meydanı kapsamında seyir alanları, dinlenme alanları, yürüyüş yolları, engelli rampası ve yaya alanları bulunacak

İBB adayı Murat Kurum'dan '2 yakaya 2 tünel, Silivri'ye de metrobüs vaadi!

AK Parti'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum kentin iki yakasına iki tünel yapacaklarını söylerken ayrıca Silivri'ye de metrobüs vaadinde bulundu.

Tünel kalıp nedir? Avantajları ve dezavantajları neler?

Tünel kalıp sistemi, yapılarda taşıyıcı duvar (perde) ve döşemelerin bütün halinde, tek işlemle yerinde dökümünü sağlayan yapım tekniğidir. Peki avantajları ve dezavantajları neler? 

Cumhurbaşkanı Erdoğan resmen duyurdu: İstanbul'a 3. tünel geliyor! Büyük İstanbul Tüp Tüneli boğazın altından geçecek!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti'nin büyük İstanbul mitinginde peş peşe yeni müjdeleri duyurdu. Müjdelerden biri de Büyük İstanbul Tüp Tüneli oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a 3. tünel yapılacağını açıkladı. İşte ayrıntılar...

Bakırköy-Kirazlı Metrosu'nun tünel kazıları tamamlandı! 1 yıl içinde açılacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı'nın tünel kazılarının tamamlandığına dikkat çekti ve çalışmaların 1 sene içinde megakent İstanbul'a yeni bir hat daha kazandıracak olma heyecanıyla aralıksız sürdürüldüğünü belirtti. 

Ziraat GYO'nun Tünel binasının değeri belli oldu!

Ziraat GYO, Tünel Binası'na ilişkin 2021 yıl sonu değerleme raporunu yayınladı. Peki, Ziraat GYO Tünel Binası'nın değeri ne kadar oldu?

Vaneda, ilk mağazasını Karaköy'de hizmete açtı!

Türkiye’nin ilk yerli outdoor ayakkabı markası Vaneda, ilk mağazasını Karaköy'de hizmete açtı...

Narlıdere Metrosu'nun tünel kazıları tamamlanıyor!

Bornova-Narlıdere arasında inşa edilen metro inşaatının tünel kazıları büyük ölçüde tamamlandı. Çalışmalarda tünel uzunluğu 10 bin 746 metreye ulaştı. 

İzmir Narlıdere Metrosu'nda tünel kazılarının yüzde 78.37'si tamamlandı!

İzmir Fahrettin Altay-Narlıdere metro hattında tünel kazılarının yüzde 78.37'si tamamlandı. Böylece, Fahrettin Altay-Narlıdere metro hattında önemli bir eşik daha geçildi. 

İkitelli-Ataköy metro hattının tünel kazısında sona gelindi!

Beş farklı raylı sistem hattı ve Metrobüs ile entegre şekilde yapılacak Ataköy-İkitelli Metrosu’nda, tünel kazısıında sona geliniyor. Yerin altındaki kazı çalışmalarında son aşamaya gelinen 13,5 kilometre uzunluğundaki hattın iki tüneli, yarın törenle birleştirilecek.

İstanbul’daki çok sayıda otoyol ve tünel projesi tamamlanacak!

Mega kent İstanbul’u dev otoyol, tünel ve köprü projeleriyle taçlandıran AK Parti, megakentin tecrübesiz belediye yönetimi elinde hizmet kaybına uğramaması amacıyla altyapı çalışmalarına hızla devam edecek

Ankara-İstanbul YHT Tünel 26 projesi 2022 açılacak!

Bilecik Valisi Bilal Şentürk, Ankara-İstanbul TCDD Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında devam eden ‘Tünel 26’ projesinin 2022 yılında hizmete açılacağını söyledi.

Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nde 5 tünel ve 2 viyadük daha açılacak!

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Lütfi Elvan, Mersin ile Antalya'yı bağlayan Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nde bu yıl 5 tünel ile 2 viyadüğü daha açacaklarını söyledi.

Karaköy’deki tarihi Ziraat Bankası binasının restorasyonu 2 yıl uzadı!

Karaköy’de yer alan tarihi Ziraat Bankası binasının restorasyon çalışması 2 yıl önce başlatılmıştı ancak çalışmalar statik hatalar nedeniyle en az 2 yıl uzayacak...

karaköy tünel Haberi

karaköy tünel

Emektar tünel elektrik ile işler hale getiriliyor.


Yeni sisteme göre vagon ve raylar da değiştirilecek.


1874 yılından beri İstanbulluların hizmetinde bulunan emektar tünelin tadili ve elektrikle işler hale getirilmesine karar verilmiştir. Bu konuda İETT Genel Müdürlüğü'nde yapılan çalışmalar sona ermiş ve ihaleye çıkarılmıştır.

  Bilindiği üzere tünel, halen buhar makineleri gücü ve yassı kayışlarla hareket etmektedir. Bugün ise yassı çelik kayışlar yabancı firmalar tarafından imal edilmemekte, bunların yerine yuvarlak kablolar yapılmaktadır.

  Tünele verilecek yeni şekle göre, vagonlar ve raylar değişecektir. Yolcular bir taraftan binerken diğerleri de vagonları aynı anda terk edebileceklerdir. İETT İdaresi tünelin elektriklenmesi ve tadil işini, yabancı firmalardan teklif almak suretiyle yaptıracaktır. İhale müddeti 18 ekimde sona erecektir.


Hürriyet Gazetesi 21 Temmuz 1965 



Abdullah Kutalmış...