04 / 05 / 2024

Kömürhan Köprüsü açılışı

Kömürhan Köprüsü açılışı

Türkiye' nin ilk dengeli konsol yöntemiyle imal edilmiş köprüsü olma özelliğini taşıyan Kömürhan Köprüsü ve Tüneli 2018'de tamamlanacak.

1915 Çanakkale Köprüsü açıldı, bölgenin değeri uçtu! Arsalar kapış kapış gidiyor!

Türkiye'nin büyük bir heyecanla beklediği 1915 Çanakkale Köprüsü, Başkan Erdoğan'ın katıldığı dev törenle bugün açıldı. Mega projenin açılmasının ardından bölge şaha kalktı. 1915 Çanakkale Köprüsü açıldı, bölgenin değeri uçtu. Arsalar kapış kapış gidiyor...

1915 Çanakkale Köprüsü bugün açılıyor! 1915 Çanakkale Köprüsü geçiş ücreti ne kadar?

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı bugün gerçekleştirilecek. Köprünün açılış töreni için son hazırlıklar tamamlandı. Peki, Araç geçişi ne zaman başlayacak? 1915 Çanakkale Köprüsü geçiş ücreti ne kadar? İşte tüm detaylar...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı için geri sayım başladı!

Megakent İstanbul'u önce Çanakkale'ye, ardından da Kuzey Ege'yle birleştirecek olan Türkiye'nin en prestij sahibi projeleri arasında yer alan köprüde, açılış için gün sayılırken çalışmalar da tam gaz sürüyor. 

1915 Çanakkale Köprüsü, bölgeye olan talebi katladı!

2017 yılında temelleri atılan 1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor. Hayata geçirilen mega projeyle bölgeye olan talep de katlandı.

Adil Karaismailoğlu'ndan son dakika 1915 Çanakkale Köprüsü açıklaması!

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, simgelerin köprüsü olarak nitelendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'yle ilgili açıklamalarda bulundu.

Ülgür Gökhan'dan 1915 Çanakkale Köprüsü açıklaması!

CHP’li Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, yapımını her fırsatta eleştirdiği 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki çalışmaları ilk defa değerlendirdi. Köprüye hayran kalan Gökhan, 333 metre yükseklikte çektirdiği fotoğrafı da paylaştı ve yapılan hizmeti tebrik etti.

Malatya Tohma Köprüsü açıldı! 

Malatya ile Sivas arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde "itme sürme yöntemi" ile inşa edilen yeni Tohma Köprüsü açıldı. 

Kömürhan Köprüsü dünya literatüründe!

Elazığ'da inşa edilen Kömürhan Köprüsü'nde  Paris’teki Eyfel Kulesi’ndeki çelik miktarıyla aynı düzeyde, toplamda 7 bin ton çelik kullanıldı. Köprü, dünyanın 4’üncü “Tek ayaklı, gergin eğik askılı köprüsü” olma özelliğine sahip.

Elazığ Kömürhan Köprüsü açıldı!

İnşasında Eyfel Kulesi'ndeki kadar, yaklaşık 7 bin ton çelik kullanılan Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli bugün gerçekleşecek törenle hizmete açılıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu önemli açıklamalarda bulundu.

Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli açılıyor!

İnşasında Eyfel Kulesi'ndeki kadar, yaklaşık 7 bin ton çelik kullanılan Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli bugün gerçekleşecek törenle hizmete açılacak.

Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli yarın açılıyor!

Elazığ ile Malatya'nın ulaşım ihtiyacını karşılayacak olan 5 bin 155 metre uzunluğundaki "Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli"nin açılışı yarın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılımıyla gerçekleştirilecek. 

Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi tamamlandı!

Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapılan ve türkülere konu olan "Kömürhan Köprüsü", bağlantı tüneli ve yeni yüzüyle Doğu Anadolu'yu Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle bağlayacak..

Jülide İskenderoğlu'ndan 1915 Çanakkale Köprüsü açıklaması!

AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ile birlikte yeni bir başarı öyküsü yazacaklarına dikkat çekti ve "Çanakkale Köprüsü, renklerin, figürlerin, simgelerin köprüsü" dedi.

Kömürhan Köprüsü açılışı Haberi

Kömürhan Köprüsü açılışı

1915' li yıllara kadar ulaşım sadece sal ve kayıklarla sağlanırken, daha sonra I. Dünya Savaşı yıllarında yapılan ahşap bir köprü ile sağlanmıştır. Fakat sel ve taşkınlar sonucu ahşap köprü yıkılmış, sal ve kayıklarla ulaşıma tekrar dönülmüştür. Bu nedenle Fırat Nehri nin Kömürhan Boğazı mevkiinde, yüksek ayaklı ve geniş açıklıklı betonarme bir köprü yapılması kararlaştırılmış ve Nafia Vekaletince 1930' da ihale edilmiştir. 


İhaleyi kazanan İsveç firması olan Nydqvist ve Holm A.Ş. tarafından 1932'de yapımı tamamlanmıştır. Toplam 164 m uzunluğunda, 6,40 m genişliğinde Betonarme Ankastre Kemer tipindeki Kömürhan Köprüsü, 109,60 metre orta açıklık uzunluğuyla, dönemi itibariyle dünyanın en büyük altıncı betonarme köprüsü olma özelliğini kazanmıştır. 1932'de hizmete açılan köprü, 80' li yıllarda yapılan Karakaya Barajı nedeniyle su altında kalmıştır. Halen trafiğe hizmet...