Kömürhan Köprüsü açılışı Haberi
1915' li yıllara kadar ulaşım sadece sal ve kayıklarla sağlanırken, daha sonra I. Dünya Savaşı yıllarında yapılan ahşap bir köprü ile sağlanmıştır. Fakat sel ve taşkınlar sonucu ahşap köprü yıkılmış, sal ve kayıklarla ulaşıma tekrar dönülmüştür. Bu nedenle Fırat Nehri nin Kömürhan Boğazı mevkiinde, yüksek ayaklı ve geniş açıklıklı betonarme bir köprü yapılması kararlaştırılmış ve Nafia Vekaletince 1930' da ihale edilmiştir.
İhaleyi kazanan İsveç firması olan Nydqvist ve Holm A.Ş. tarafından 1932'de yapımı tamamlanmıştır. Toplam 164 m uzunluğunda, 6,40 m genişliğinde Betonarme Ankastre Kemer tipindeki Kömürhan Köprüsü, 109,60 metre orta açıklık uzunluğuyla, dönemi itibariyle dünyanın en büyük altıncı betonarme köprüsü olma özelliğini kazanmıştır. 1932'de hizmete açılan köprü, 80' li yıllarda yapılan Karakaya Barajı nedeniyle su altında kalmıştır. Halen trafiğe hizmet...