Konut pazarlama stratejisi Haberi
Pazarlamada karmasında fiyatın belirlemesinde maliyete dayalı fiyatlandırma, talebe dayalı fiyatlandırma ve rekabete dayalı fiyatlandırma olmak üzere temelde üç yöntem bulunmaktadır.
Konut sektöründe arsa maliyetleri, inşaat maliyetleri ve iş gücü maliyetleri konut fiyatının tespitinde etkili olan temel maliyet öğeleridir. Ancak diğer taraftan rekabet ve finansman maliyetleri de karlılığı direkt olarak etkilemektedir.
Gayrimenkul sektöründe firmalar fiyat belirlerken konut maliyetlerini belirledikten sonra hedef pazardaki rakip firmaların fiyatlarını da göz önüne almak zorundadırlar. Konut fiyatının belirlerken pazar analizini doğru yaparak bir alıcının normal piyasa koşullarında bölgeye ve standart özelliklerdeki bir proje için ödeyeceği parayı göz önüne alarak gerçek piyasa fiyatını belirlemek gerekmektedir.
Projelerin özellikleri, şehir merkezine ve iş merkezlerine yakınlığı, toplu taşıma imkânlarına mesafesi, okullara yakınlığı, projenin çevresinde yer alan sosyal olanakların olup-olmadığı, iklim şartları, çevre...