Kredi Kayıt Bürosu ne işe yarar Haberi
Kredi Kayıt Bürosu nedir?
Kredi Kayıt Bürosu kısaca KKB; KBB 1995 senesinde, 5411 sayılı bankacılık kanununa uygun dokuz ortaklı kurulmuş özel bir şirkettir.
Kredi Kayıt Bürosu A.Ş. üyesi olan kurumlar arasında, bireysel kredi ürün müşterilerine ait detaylı bilginin, kredi kararı aşamasında risk faktörünün belirlenmesine ve dolayısıyla da riskin minimize edilebilmesine olanak sağlamak üzere çağdaş yöntemler kullanılarak paylaşımına olanak sağlayan bir ’bilgi paylaşım sistemidir’ olarak ifade ediliyor.
KKB ayrıca; mevduat bankaları, katılım bankaları, finansal kuruluşlar, sigortacılık, bireysel emeklilik, sermaye piyasası gibi konularda da hizmet veriyor.
Kredi Kayıt Bürosu tarihçesi:
"1990'lı yılların başından itibaren giderek önem kazanan ve hızla gelişen bireysel kredi pazarlama faaliyetleri, "Kredi Risk Yönetimi", "Müşteri İlişkileri Yönetimi" ve "Veri Ambarı Yönetimi" gibi çağdaş kavramları da beraberinde getirmiştir. Özellikle, bireysel kredi portföy hacminin hızla...