19 / 11 / 2024

Kur artışı mağaza

Kur artışı mağaza

Ekonominin bel kemiği üreticiler ‘yüksek kur’ ve ‘hava parası’ arasına sıkıştı. İstiklal Caddesi’nde aylık 75 bin dolara tırmanan astronomik kira ücretlerine katlanamayan 200 dükkan kepenk indirdi.

Kur artışı mağaza kiralarını nasıl etkiledi?

Bazı AVM'lerde yönetimlerle anlaşıp dolar kurunu sabitleyen markalar, sokaklarda aynı toleransı görmüyor. 1 yılda kur yüzde 27 yükselince, dükkanlârın yüzde 80'inin dolarla kiralandığı meşhur caddelerde boşluk oranı artıyor.

Berlin’de yüzde 37 kira artışı mağaza kapattırıyor, Türkiye’de Şubat iş yeri kira zammı yüzde 54.72!

​​​​​​​TÜİK Şubat ayı iş yeri kira zammını yüzde 54.72 olarak açıkladı. İş yeri sahipleri zammı çok bulurken gazeteci Gaffar Yakınca X sosyal medya hesabından Berlin’de 118 yıllık lüks ürün mağazasının yüzde 37’lik kira artışı yüzünden kapandığını duyurdu. Takipçileri bizde zamlar yüzde yüz dedi

Instagram çok kullanılan özelliğini kaldırıyor! Mağaza butonu yok olacak. Peki alışverişe devam mı?

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından Instagram dikkat çeken kararını açıkladı. Uygulamada alışveriş olanağı sağlayan o buton artık olmayacak. Mağaza butonu gidince akıllara heman şu soru geliyor: Peki alışveriş nasıl yapılacak? İşte yanıtı…

Şok Market 9 ayda cirosunu yüzde 99 artırdı mağaza sayısı 10 bin'in üzerine çıktı

İndirim marketi konseptiyle faaliyet gösteren Şok mağaza sayısını 10 bin'in üzerine çıkardı. ŞOK Marketler 2022 yılının üçüncü çeyrek dönemini kapsayan finansal tablolarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdi.

Koçtaş mağaza sayısını 3 kat artıracak!

Ev geliştirme perakendeciliğinin lideri Koçtaş, önümüzdeki 3 yıllık süreçte mağaza sayısını 3 kat artırmayı hedefliyor.

KUMSmall AVM'de 23 mağaza ve Erciyes KSS'de 2 gayrimenkul satılıyor!

Avrupa'nın en büyük karma AVM'si KUMSmall AVM'de 23 mağaza ve Erciyes Küçük Sanayi Sitesi'nde 1 akaryakıt alanı ve 1 köşe dükkan açık artırma usulüyle 1 milyon 64 bin TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Marmo Home 4 yeni mağaza açacak!

Kurulalı henüz iki yıl olmasına rağmen önemli adımlar atmayı başaran Marmo Home, önümüzdeki yıl 4 mağaza açmayı planlıyor. Firma, ihracat yaptığı pazar sayısını da artıracak...

Knitss mağaza sayısını artıracak!

Geçtiğimiz ay Ankara Armada AVM'de mağaza açan Knitss mağaza sayısını artırmayı hedefliyor...

Tepe Home online mağaza yatırımlarını artırıyor!

17 mağazasıyla hizmet veren Tepe Home, 2019'da üç yeni konsept mağazasının açılışını yaptı. Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan, "2020'de online mağaza ciromuzun artiş ivmesinin hızlanmasını bekliyoruz" dedi...

Umut Boz: Mağaza sayımızı 50'ye çıkaracağız!

Tekstilde üretim, tedarik ve perakende alanlarında faaliyet gösteren Nova Fashion Group, mağazalaşmaya hız verdi. Halen 14 olan mağaza sayısını 2021'de 50'ye çıkarmayı hedefleyen grubun CEO'su Umut Boz, online'nın payını da artıracaklarını söylüyor...

Cazador'dan mağaza atağı!

Cazador, şu anda çoğu İstanbul'da olmak üzere franchising modeliyle 10 civarında mağaza açılmış. Bu mağazaların sayısını hızla artıracakmış,

Rossmann 400 mağaza açmayı hedefliyor!

Türkiye pazarına 2010 yılında giren ve geçen süreçte 104 mağaza sayısına ulaşan Rossmann,  büyüme hedefini artırıyor. Rossmann'ın yeni dönem hedefleri 400 mağazaya ulaşmak.

BİM 730 yeni mağaza açacak!

BİM 2018 yılında yüzde 20 ciro artışı ve 730 yeni mağaza açmayı planlıyor. Şirket Kuzey Afrika ve Ortadoğu'da yeni pazarları inceliyor.

Nef açık artırmayla 103 mağaza ve 43 ofisi  bugün satıyor!

Nef açık artırmayla 103 mağaza ve 43 ofisi  bugün satıyor.  TURYAP tarafından düzenlenen açık artırmada fiyatlar 290 bin TL'den başlıyor.

Kur artışı mağaza Haberi

Kur artışı mağaza


Türkiye ekonomisinin adeta bel kemiği olan reel sektör, ‘yüksek kur’ ve ‘hava parası’ arasına sıkıştı. Jeopolitik risklerin etkisiyle 2,92’den 3,12 liraya dalgalanan dolar, cadde ve AVM’lerde kira yükünü yılbaşından bu yana yaklaşık yüzde 10 artırdı. Büyük marketlere mal satan markalı üreticiler ise ‘raf payı’ adıyla ilk girişte ödedikleri 50 bin ile 1 milyon lira arasındaki hava parasına karlılıkların yüzde 5 ile 20’sini kaptırıyor. Bu da dev marketlerin raflarını süsleyen gıdadan hazır giyime kadar birçok ürünün tüketiciye daha pahalı satılmasına yol açıyor.


İSTİKLAL’DE 75 BİN DOLAR KİRA

Cadde mağazalarını incelediğimizde, markaları yükselen kurla ciddi maliyetin beklediği göze çarpıyor. Dünyaca ünlü markalar için cazibe merkezi olan İstiklal ve Abdi İpekçi caddelerinde markalar, aylık 75 bin dolara kadar astronomik kiralar ödüyor. Yılbaşından bu yana...