04 / 05 / 2024

Markalı Konut Miti ne

Markalı Konut Miti ne

İnşaat sektöründe firmalar gazete ve TV reklamları vermeye başladıklarında kamuoyunda “Markalı Konut” şeklinde bir tanımlama yerleşti. Datış Küpü Yönetim Kurulu Başkanı Kürşat Tuncel Markalı Konut Miti başlıklı yazısını yayınladı...

Markalı konut projelerinde aidat rekortmeni ilçe belli oldu!

Gayrimenkul sektörünün lider analitik veri sağlayıcısı REIDIN merakla beklenen '2023 yılı Markalı Konut Projeleri Aidat Raporu'nu yayınladı. İşte markalı konut projelerinde aidat rekortmeni ilçe...

Konut fiyatları bir yılda yüzde 99.43 yükseldi! Markalı konut satışları arttı mı?

“REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi” Kasım 2022 sonuçları belli oldu. Peki markalı konut fiyatları Kasım'da ne kadar arttı? İşte ayrıntılar...

Markalı konut fiyatları Eylül'de yüzde 94.75 arttı! 

Kamuoyunda ‘markalı projeler’ şeklinde isimlendirilen ve ağırlıklı olarak kurumsal gayrimenkul şirketlerinin ürettiği konutlar üzerinden geliştirilen ‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ sonuçları belli oldu. İşte ayrıntılar...

Yabancılar en çok 1+1 konut alıyor! Markalı konut projelerinde en çok hangi tip konutlar satıldı? 

REIDIN-GYODER tarafından Yeni Konut Fiyat Endeksi'nin Nisan 2022 verileri duyuruldu. Peki markalı konutlarda stok erime hızı nasıl oldu? Yabancı yatırımcılar en çok hangi konut tiplerini tercih etti? İşte merak edilen o veriler...

Markalı konut projelerinde en çok hangi tip evler satıldı?

TÜİK tarafından açıklanan Mayıs ayı ev satış istatistiklerinin ardından REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi'nin Temmuz 2021 sonuçları da açıklandı. Peki markalı konut projelerinde en çok hangi tip evler satıldı?

Markalı konut projelerinde en çok hangi tip konutlar satıldı?

TÜİK tarafından açıklanan Mayıs ayı ev satış istatistiklerinin ardından REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi'nin Mayıs 2021'e ait sonuçları da belli oldu. Peki markalı konut projelerinde en çok hangi tip konutlar satıldı? İşte markalı konut projelerinin Mayıs 2021 verileri...

Markalı konut satışlarının yüzde 6.24'ü yabancılara yapıldı!

‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ Nisan 2021 verilerine göre; Nisan 2021'de fiyatlar, bir önceki aya göre yüzde 0.19, 2020'nin aynı dönemine göre ise yüzde 6.03 oranında yükseldi. Markalı konut satışlarının yüzde 6.24'ü yabancılara yapıldı.

Markalı konut satışlarının yüzde 7.53'ü yabancılara yapıldı!

 REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi açıklandı. Açıklanan verilere göre; Mart ayında markalı konut projelerinde yabancı alıcıların oranı arttı. 

Markalı konut üreticileri de faizsiz konut sektörüne girdi!

Faizsiz konut ve otomobil finansman alanında faaliyet gösteren büyük ölçekli şirketler düzenlemeyi memnuniyetle karşıladı. Markalı konut üreticilerinden Sinpaş, bu alanda faaliyette bulunacak Sinpaş Yapı Tasarruf Sandığı adıyla yeni bir şirket kurdu.

Markalı konut alımında konut kredisi ve senet kullanımı arttı!

‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ Kasım 2020 endeksine göre; Kasım'da markalı konut alımında banka kredisi kullanımının yaklaşık 3, senet kullanımının 2.5 puan yükseldiği görüldü.

Markalı konut satışlarının yüzde 8.75'i yabancılara yapıldı!

‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ Kasım 2020 sonuçlarına göre, Kasım 2020'de markalı konut satışlarının yüzde 8.75'i yabancılara yapıldı.

Markalı konut satışlarının yüzde 7.9'u yabancılara yapıldı!

‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ Ekim 2020 sonuçlarına göre, Ekim 2020'de markalı konut satışlarının yüzde 7.9'u yabancılara yapıldı.

Markalı konut satışlarının yüzde 7.49'u yabancılara yapıldı!

‘REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi’ Eylül 2020 sonuçlarına göre, Eylül 2020'de markalı konut satışlarının yüzde 7.49'u yabancılara yapıldı.

Markalı Konut Miti ne Haberi

Markalı Konut Miti ne

İnşaat sektöründe proje ölçeklerinin büyümesi neticesinde inşaat firmaları da gazete ve TV reklamları vermeye başladıklarında kamuoyunda “Markalı Konut” şeklinde bir tanımlama yerleşti. Medyada bu terim aslında reklam yapmak için bütçesi olan konut projeleri için kullanılıyordu ancak zaman içerisinde belirli kurumsallaşma gerekleri veya inşaat sektörü lobi etkinliklerinden bahsedilmeye başlandığında da Markalı Konut terimi bu konularla yan yana gelmeye başladı. Bana sorarsanız bugün çıktığı noktanın çok ötesinde bir anlam kaymasıyla karşı karşıyayız. Zira Markalı Konut denince büyük, güçlü, kurumsal firmalar söz konusuymuş gibi bir algı var. Peki gerçekte böyle mi?


Hiçte değil! Marka olabilmenin şartları oldukça farklıdır; öncelikle markanın müşteriye belirli bir vaadi olmalıdır ve bu vaad markayı diğer rakiplerinden farklılaştıran bir üstünlük içermelidir; En Teknolojik çözümler gibi… İkinci olarak marka istikrarlı...