Markalı Konut Miti ne Haberi
İnşaat sektöründe proje ölçeklerinin büyümesi neticesinde inşaat firmaları da gazete ve TV reklamları vermeye başladıklarında kamuoyunda “Markalı Konut” şeklinde bir tanımlama yerleşti. Medyada bu terim aslında reklam yapmak için bütçesi olan konut projeleri için kullanılıyordu ancak zaman içerisinde belirli kurumsallaşma gerekleri veya inşaat sektörü lobi etkinliklerinden bahsedilmeye başlandığında da Markalı Konut terimi bu konularla yan yana gelmeye başladı. Bana sorarsanız bugün çıktığı noktanın çok ötesinde bir anlam kaymasıyla karşı karşıyayız. Zira Markalı Konut denince büyük, güçlü, kurumsal firmalar söz konusuymuş gibi bir algı var. Peki gerçekte böyle mi?
Hiçte değil! Marka olabilmenin şartları oldukça farklıdır; öncelikle markanın müşteriye belirli bir vaadi olmalıdır ve bu vaad markayı diğer rakiplerinden farklılaştıran bir üstünlük içermelidir; En Teknolojik çözümler gibi… İkinci olarak marka istikrarlı...