migros carrefour makro market Haberi
Market perakendeciliğinde yereller oldukça güçlü. Avrupa'dakinin aksine piyasada ulusal ve uluslararası market zincirleriyle kıyasıya rekabet ediyorlar. Türkiye genelinde faaliyet gösteren yerel zincirler 16 bölgede kurulu perder (Perakendeciler Derneği) çatısı altında örgütlü.
Para Dergisi'nde yer alan habere göre, Bu PERDER'ler ise TBF (Türkiye Perakendeciler Federasyonu) çatısı altında faaliyet gösteriyor. TPF, 100 üye şirket ile 2006 yılında kuruldu. Şu anda 337 üyesi var. Bu şirketlerde toplam 3 bin 478 market şubesi bulunuyor. Toplam alışveriş alanları ise 2 milyon 264 bin metrekare. 70 bin kişiyi istihdam ediyorlar. Toplam market pazarında istihdam payı yüzde 40. TPF üyesi yerel zincirlerin 2016 cirosu ise 30 milyar TL seviyesine ulaştı. Bu yılki hedefleri ise yüzde 10 büyüyerek 33 milyar TL'ye ulaşmak. 2023 yılındaki ciro hedefi ise 70...