Ömer Şengüler Haberi
Bir şehri dünyanın en prestijli yerlerinden biri yapan kriterlerin başında marka değeri geliyor. Bu yüzdendir ki açıklanan her marka endeksi şehirler açısından da ciddi bir öneme sahip. Son olarak marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in yaptığı ‘En Değerli Ülke Markaları’ araştırmasının sonuçları da finansal bir merkez olmak için çalışan İstanbul’u yakından ilgilendiriyor.
Ülkelerin yatırım, turizm, ürünler ve yetenek olmak üzere dört ana kritere göre değerlendirildiği araştırmada, Türkiye 688 milyar dolar marka değeri ile 19’uncu sırada yer aldı. Araştırmanın en ilgi çeken sonuçlarından birisi ise Türkiye ’nin yüzde 41’lik artışla marka değeri en çok artan ülkeler arasında dördüncü sırada yer almasıydı.
Özellikle yabancı yatırımcının bir ülkeye ofis açmasının ya da yatırım yapmasının kriterleri arasında o ülkenin ya da şehrin marka değerinin artması büyük...