26 / 11 / 2024

oturma belgesi

oturma belgesi

Bir yapının kullanılabilmesi için iskan alınması şart. Peki iskan almak için yapılması gerekenler nelerdir? Yanıtı haberimizde...

İskan belgesi nedir? İskan belgesi nasıl alınır?

Bir bina inşa edilirken binanın resmi olarak kullanılmasını sağlayan izin belgesi iskan belgesi olarak adlandırılır. Bu nedenle yapılan bina için iskan belgesi almak zorunludur. Peki, oturma izni sağlayan iskan belgesi nereden alınır? İşte iskan belgesi ile ilgili detaylar...

İskan belgesi olmayan ev alınır mı?

Konut alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de evin oturma izninin olup olmadığıdır. Oturma izni olan evler için iskan belgesi veriliyor. Peki, iskan belgesi olmayan ev alınır mı? İşte tüm detaylar..

Yapı kullanma izin belgesi nasıl çıkarılır?

Yeni yapılan yapıların oturma izni alabilmesinde yapıların imar planına ve projesine uygun yapılması şartı aranıyor.Peki,yapı kullanma izin belgesi nedir?Yapı kullanma izin belgesi nasıl çıkarılır?

Oturma ruhsatı olmayan eve kredi çıkar mı?

Belediyelerin imar birimleri tarafından verilen iskan belgesi, inşaatın projesine uygunsuzluğu durumunda verilmiyor. Oturma ruhsatı nasıl alınır? Peki, oturma ruhsatı olmayan eve kredi çıkar mı?

Binanızın enerji kimlik belgesi notu kaç?

Enerji Verimliliği Kanunu ve 2008 yılında yayınlanan "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği" ile yeni yapılan binalar 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren zorunlu olarak Enerji Kimlik Belgesi almaya başladı...

Zafer Çağlayan: 16 ayda 101 milyar TL'lik teşvik belgesi düzenlendi!

Ekonomi Bakanı Çağlayan yeni teşvik sisteminin yürürlüğe girdiği Haziran 2012’den ekim ayı sonuna kadar geçen 16 ayda 6 bin 486 yatırım teşvik belgesi düzenlendiğini açıkladı...

Yeni yapılar 2011'den itibaren Enerji Kimlik Belgesi almaya başladı!

Özhan Yurtseven; "2007 yılında yayınlanan "Enerji Verimliliği Kanunu" ve 2008 yılında yayınlanan "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği" ile yeni yapılan binalar 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren zorunlu olarak Enerji Kimlik Belgesi almaya başladı.

Özhan Yurtseven: Binanızın enerji kimlik belgesi notu kaç?

Eva Gayrimenkul Değerleme Direktörü Özhan Yurtseven; “2007 yılında yayınlanan "Enerji Verimliliği Kanunu" ve 2008 yılında yayınlanan "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği" ile yeni yapılan binalar zorunlu olarak Enerji Kimlik Belgesi almaya başladı."

ÇED yeterlilik belgesi tebliği!

ÇED raporu hazırlayacak kurum ve kuruluşlara yeterlik belgesi verilmesine ilişkin usul ve esaslar, ÇED yeterlilik belgesi tebliğinde yer alıyor. İşte ÇED yeterlilik belgesi tebliği hükümleri...

Yerleşim yeri belgesi nasıl alınır?

Bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer, yerleşim yeri olarak tanımlanıyor. Peki söz konusu yerleşim yeri belgesi nasıl alınır? Yerleşim yeri belgesi muhtarlıklardan alınabiliyor mu?

Zafer Çağlayan: 6 bin 486 yatırım teşvik belgesi düzenledik!

Ekonomi Bakanı Çağlayan, yeni teşvik sisteminin yürürlüğe girdiği 20 Haziran 2012 tarihinden bu yılın Ekim ayı sonuna kadar olan dönemde, 101,9 milyar lira tutarında 6 bin 486 yatırım teşvik belgesi düzenlediklerini bildirdi...

EKB belgesi nedir?

5627 Sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğinde yasal esaslarına yer verilen EKB belgesi nedir? Binalarda Enerji Kimlik Belgesi nasıl alınır? İşte yanıtı...

Folkart Yapı'ya kararlılık belgesi bugün İstanbul'da verilecek!

Folkart Yapı, mükemmellik yolculuğuna başlamış şirketlere verilen KalDer' in EFQM Mükemmellikte Kararlılık Belgesi'ni almaya hak kazandı. Folkart Yapı' ya kararlılık belgesi bugün İstanbul' da verilecek...

oturma belgesi Haberi

oturma belgesi

İskan almak için yapılması gerekenler!

İskan, bir yapıyı kullanma izni anlamına geliyor. Belediyeden talep edilen iskan belgesi, aradığı şartların olumlu olması halinde veriliyor. Oturma izni olarak da tabir edilen iskan almak için yapılması gerekenler haberimizin içerisinde yer alıyor.


Öncelikle söz konusu iskan belgesi alınacak yapının ruhsatlı olması ve projenin belediye tarafından onaylanması gerekiyor. Daha sonra belediyeye sunulan ve belediye tarafından onaylanan projeye uygun bir şekilde yapının inşa edilmesi gerekiyor.


İnşaat çalışmalarının bitmesi halinde, gerekli belgelerin temin edilmesi ile belediyeye iskan izni istemi içeren dilekçe veriliyor. 


Yapılan başvuru ardından belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimleri gelip yapıyı ve özelliklerini kontrol ediyor. Yapının tasdiklenen projesine ve bölgenin imar planına uygun yapılması halinde iskan belgesi veriliyor.


İskan almak için yapılması gerekenlerden sonra iskan için belediyeye başvuruda...