Özelleştirme İdaresi eski Başkanı Tezcan Yaramancı Haberi
İstanbul’a yapılacak 3. köprüyü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin ihalesini kazanan IC İÇTAŞ-Astaldi ortaklığının verdiği 10 yıl 2 ay 20 günlük işletme süresi dikkat çekti. Ortaklığın teklifine en yakın işletme süresi teklifini Cengiz-Limak-Kolin-Makyol- Kalyon ortaklığı, 14 yıl 9 ay 19 günle verdi. Arada 4 yıl 7 aylık fark bulunuyor. Projenin yatırım maliyeti ise 2.5 milyar dolar. Peki köprünün 3 yıllık yapım ve 10 yıllık işletim süresi yeterli mi? Özelleştirme İdaresi’nin eski yöneticileri bu sürenin makul olduğunu, teklifin bir macera olarak görülmemesi gerektiğini belirtti.
Macera olsun diye girilmez
İhale sonucunu ntvmsnbc’ye değerlendiren Özelleştirme İdaresi (ÖİB) eski Başkanı Tezcan Yaramancı “Bir köprü kendini 10 yılda amorti eder” dedi. Yaramancı, şunları söyledi: “İhaleyle ilgili araç projeksiyonları vardır. Demiryolu da geçecek. İhaleye girenler...