20 / 11 / 2024

Pire Limanı ekonomisi

Pire Limanı ekonomisi

IMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi, Didim ve Kuşadası'nda bulunan üyeleri ziyaret ederek sorunlarını dinledi. İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Kuşadası Ege Port Limanı'nda üyelerle bir araya geldi...

Çin'den Yunanistan'ın Pire Limanı için master plan!

Cosco’nun başkanı Hu Lirong, şimdiye kadar Pire Limanı’nın işletilmesi için kararlaştırılan 350 milyon Euroluk yatırım dışında 250 milyon Euro daha yatırım yapacağını açıkladı.

Yunanistan'daki Pire Limanı Çinli COSCO'ya satılacak!

Yunanistan`da parlamento Pire limanının Çinli COSCO`ya satılmasını onayladı. COSCO, Pire Limanı'nın yüzde 51 hissesi için 280,5 milyon euro ödeyecek.

Yunanistan Pire Limanı Çinliler'e satıldı!

Yunanistan'ın en büyük limanı özelleştirilerek resmen Çin'in Cosco Group Limited şirketine satıldı. Cosco, zorunlu yatırımları yapmasının ardından 5 yıl sonra 88 milyon avro ödemede bulunarak yüzde 16'lık hisseyi de satın alacak.

Yunanistan Pire Limanı Çinliler'e satılacak!

Özelleştirmelerden sorumlu, Yunanistan Varlık Kalkınma Fonu (TAIPED) ülkenin en büyük limanı olan Pire Liman İşletmesinin yüzde 67 hissesinin Çin'in Cosco Group Limited şirketine satılacağını açıkladı.

Alsancak Limanı ne kadar büyüdü?

Öztürk, "Yük hacminde Alsancak Limanı'ndan daha geri olan Mersin Limanı özelleştirmeden sonra 3 kat, Pire Limanı ise 7 kat büyüdü. Alsancak Limanı, yerinde saydı. Ümit ediyoruz ki özelleştirme süreci 2016'da tamamlanır." diye konuştu.

Petkim Konteyner Limanı Eylül'de faaliyete girecek!

SOCAR Türkiye Başkanı Kenan Yavuz, “Limanı eylül ayında açmayı hedefliyoruz.28 yıllığına limanın işletmesini dünyanın en büyük konteyner elleçleme firması olan APM üstelenecek. En büyük özelliği Pire Limanı'nın alternatifi olacak” dedi.

Yunanistan Pire limanı için ihaleye çıkacak!

Yunanistan’ın, Alman operatör Fraport ile bölgesel havaalanları açılması için 1.2 milyar euro’luk anlaşmayı hızlıca sonuca ulaştırmaya ve Pire limanının çoğunluk hissesi için yeniden ihale açmaya hazır olduğu belirtiliyor.

Sinop'ta kruvaziyer turizmi hız kesmeden devam ediyor!

Kruvaziyer turizmi kapsamında "Voyager" adlı kruvaziyer Sinop'a geldi. Yunanistan'ın Pire Limanı'ndan gelen Bahama bayraklı yolcu gemisi, Sinop Limanı'nın iskelesine demir attı. Gemide çoğu İngiliz 338 yolcu ve 223 personel bulunduğu belirtildi.

Çandarlı limanına 910 milyon euro harcanacak!

Stratejik avantajları ile Hafiya, Dameitta ve Pire limanlarıyla rekabet edecek olan limanın ilk etabı 2013'ün son aylarında tamamlandı. Limanın, toplam maliyeti 910 milyon euro olması planlanıyor.

Çin Girit'teki havaalanını ve limanı almak istiyor!

Dört yıl önce krizden kırılan Yunanistan'ın kilit limanı Pire' nin yüzde 67' sini satın alan Çin'in hedefinde bu kez Girit Adası'ndaki liman ve havaalanı var...

Çin Girit Adası'na göz koydu!

Çin medyasında yer alan haberlere göre, Yunanistan’ın içine düştüğü ekonomik krizde Pire Limanı’nı satın alarak Avrupa’ya ayak basan Çinliler, bu kez Girit Adası’nı gözüne kestirdi.

Pire Limanı'nda yaşanan ekonomik sıkıntılar nedeniyle gemiler rotalarını Batı Akdeniz'e çevirdi!

IMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi, Didim ve Kuşadası'nda bulunan üyeleri ziyaret ederek sorunlarını dinledi. İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Kuşadası Ege Port Limanı'nda üyelerle bir araya geldi...

Çandarlı Limanı ihalesinde teklif zarfları yarın açılacak!

Dünyanın en büyük 10’uncu limanı olacak Çandarlı’ da zarflar yarın açılıyor. Açık artırma daha sonra. Liman, Yunanistan’daki Pire Limanı’ nın Akdeniz’deki hâkimiyetine de son verecek...

Pire Limanı ekonomisi Haberi

Pire Limanı ekonomisi

IMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi, Didim ve Kuşadası'nda bulunan üyeleri ziyaret ederek sorunlarını dinledi. İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Kuşadası Ege Port Limanı'nda üyelerle bir araya geldi.


Liman Müdürü Aziz Güngör, burada kruvaziyer turizmi ile ilgili yaptığı değerlendirmede, pazarın yüzde 40'ını besleyen Pire Limanı'nda yaşanan ekonomik sıkıntılar nedeniyle Pire kalkışı yapan birçok geminin rotasını Batı Akdeniz'e çevirdiğini vurguladı. Kuzey Afrika'nın da sorunlu olduğuna dikkat çeken Güngör, "Kuzey Afrika, Arap Bahan'ndan sonra kendine gelemedi. Mısır'da ise rejim değişikliği nedeniyle sıkıntılar yaşanıyor. Bu nedenle kendimizi düşüş trendine girmeye hazırlıyoruz. 2015 yılına kadar bu sıkıntılı süreç devam edecek gibi görünüyor. Türkiye'de keşke bir liman Pire Limam'nın yerini alabilseydi ve Türkiye krizi fırsata çevirebilseydi. 

Ülke olarak keşke biz bunu...