riskli yapı ihbar Haberi
Merkez üssü Elazığ ilinin Sivrice ilçesi olan 6,8 büyüklüğündeki depremin sonrasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlı ALO 181 Çağrı Merkezi'ne gelen aramalarda yüzde 45 artış yaşandı.
Anadolu Ajansı muhabiri Zehra Aydın Turapoğlu'nun edindiği bilgiye göre, çevresel sorunlar, kentsel dönüşüm ve tapu kadastro uygulamalarına yönelik 2013 yılından bu yana çözüm odaklı hizmet sunan Bakanlığın çağrı merkezi "ALO 181" hattıyla binlerce vatandaşın talep, beklenti ve şikayetleri çözüme kavuşturuldu.
Elazığ-Sivrice'de meydana gelen 6,8'lik depremin ardından ALO 181, Elazığ ve Malatya'dan 1234 çağrıya cevap verdi.
Riskli yapılardaki hasar tespit çalışmalarına ilişkin bilgi almak isteyenler aramaları sonucu ALO 181'e gelen çağrılarda yüzde 45 artış oldu.
Vatandaşlar deprem korkusu yaşamadan daha güvenli yapılarda oturma isteklerini aktardı ve yasalar çerçevesinde riskli yapılarla ilgili neler yapılabileceğine ilişkin bilgi aldı.