23 / 12 / 2024

ruhsat temdidi alma şartları

ruhsat temdidi alma şartları

Bir binanın yapı ruhsatı alındığı halde iki yıl geçmesine rağmen inşaatına başlanmaması halinde burada inşaat sahibinin ruhsat temdidi yapması gerekiyor. Peki ruhsat temdidi nedir?

İstanbul'da yatırımlarda ruhsat alma süresi yarıya iniyor!

Çalışmalarına hız kesmeden devam eden İBB, yatırımcıları İstanbul’a çekmek için attığı adımlara bir yenisini ekliyor. Ruhsat verme sürelerini kısaltarak yerli ve yabancı yatırımcıların İstanbul’a güvenini artırmayı planlıyor.

İş yeri ruhsatı için 'yapı kullanma izin belgesi' şartı resmen kaldırıldı!

İş yerlerine 'yapı kullanma izin belgesi' olmadan ruhsat alma hakkı verildi. Yönetmelik kapsamında, ticari amaca yönelik yapı kayıt belgesi alınmış iş yerlerinde gerekli can ve mal güvenliği koşullarına sahip olması durumunda yapı kullanma izin belgesi aranmayacak...

Çankaya Belediyesi'nden ruhsat ve imar işlemi kolaylığı!

Çankaya Belediyesi’nin Hoş Geldiniz Masası’nda iş yeri açma, ruhsat başvurusu, emlak rayiç değeri ödeme, sicil birleştirme, borç ödeme, borcu yoktur belgesi alma, imar başvurusu ve imar durum bilgisi alma işlemleri kısa sürede gerçekleşti.

Yapı ruhsatı alımında ilk yarı yıl rekoru!

Başta yüzde 25 ek emsal olmak üzere sektörde taşları yerinden oynatacak yeni yönetmeliğin uygulanacağı 1 Temmuz öncesi ruhsat alma telaşı piyasayı hareketlendirdi. Yönetmelik 1 Ekim’e ertelendi ama ilk yarı yılda rekor geldi.

İnşaatta ruhsat alma sorunu çözülüyor!

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, yatırımlarla ve inşaat sektörüyle ilgili bilgi verdi. Şahin, inşaat sektöründe ruhsat alma ile ilgili sıkıntıların önüne geçileceğini belirtti.

Yıkım ruhsatı işlemleri!

Bir arsa üzerinde yer alan yapının yıkımı için öncelikle belediyeden yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Peki, yıkım ruhsatı nasıl alınır? İşte yıkım ruhsatı alma işlemleri..

İnşaat ruhsat alma işlemleri nelerdir?

İnşaat ruhsat almak için öncelikle, belediyeye gerekli belgeler ile müracaat edilmesi ve inşaat ruhsat harcının ödenmesi gerekiyor. Peki, inşaat ruhsat alma işlemleri nelerdir? İnşaat ruhsatı nasıl alınır?

Çukurova'da çöplerini yer altına almayana ruhsat yok!

Adana’da Çukurova İlçe Belediyesi tarafından başlatılan ‘Çöpleri Yer Altına Alma” projesi tüm binalar için zorunlu hale getirildi. Müteahhitlere, projelerine ‘yer altı çöp konteyneri’ni eklemeleri şartıyla inşaat ruhsatı verilmeye başlandı.

Eyüp'te ruhsat işlemleri artık daha pratik!

Eyüplü vatandaşların ruhsat alımında daha düzenli bir hizmet sunmaya başlayan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, dosyaların geç ilerleme ve geç sonuç alma riskini en aza indirdi.

İnşaat ruhsatı harçları 2015!

Bir arsa üzerinde yapılacak inşaat için belediyeden ruhsat alınıyor. Ruhsat alma sürecinde gerekli harç ödemelerinin de yapılmış olması gerekiyor. Peki, ruhsat alırken belediyeye ne kadar harç ödenir? İnşaat ruhsatı harçları 2015 ne kadar?

Bina ruhsatı alma dilekçesi!

Bir arsa üzerinde yapılacak yapılar için öncelikle ilgili kurumdan yapılacak binanın projesi için izin alınıyor. Bina ruhsatı müracaatı gerekli belgeler ve bir dilekçe ile yapılıyor. İşte bina ruhsatı alma dilekçesi örneği..

Bina ruhsat alma şartları!

Bir binanın inşa çalışmalarına başlanılabilmesi için müteahhit kişi veya firmanın yerine getirmesi gereken bazı yasal prosedürler bulunuyor. Peki, bina ruhsat alma şartları nelerdir? İşte gerekenler..

Müteahhitlerin iskan alma zorunluluğu!

Yapıya iskan alma sorumluluğu müteahhit kişi veya firmada oluyor. İskan ruhsatı almayan müteahhide dava açılabiliyor. İşte, müteahhitlerin iskan alma zorunluluğu!

ruhsat temdidi alma şartları Haberi

ruhsat temdidi alma şartları

Ruhsat temdidi nedir?

3194 Sayılı İmar Kanunu'na göre yapı ruhsatı alınan binanın inşaatına en geç iki yıl içinde başlanması gerekiyor. Ayrıca inşaatına başlanan yapının da beş yıl içinde bitirilmesi şartı bulunuyor. 


Ancak, bir binanın yapı ruhsatı alındığı halde iki yıl geçmesine rağmen inşaatına başlanmaması halinde burada inşaat sahibinin belediyeye müracaat ederek yeniden yapı ruhsatı alması bir diğer ifade ile ruhsatı yenilemesi gerekiyor.


Ruhsat temdidi işlemi, Yapı ruhsatı alıp 2 yıl içinde başlanmayan ve 5 yıl içinde bitirilmeyen inşaatların yeni yönetmelik şartlarına göre incelenip ruhsatının yenilenme işlemi olarak ifade ediliyor.


Ruhsat temdidi nasıl yapılır?

Temdit ruhsatı için bazı belgelerin temin edilmesi ve bir dilekçe ile bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor.


 - Üniversiteler, meslek odaları ve bu konuda yetki belgesine haiz kuruluşlardan binanın statik yönden incelendiğine...