23 / 12 / 2024

Yıkım ruhsatı işlemleri!

Yıkım ruhsatı işlemleri!

Bir arsa üzerinde yer alan yapının yıkımı için öncelikle belediyeden yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Peki, yıkım ruhsatı nasıl alınır? İşte yıkım ruhsatı alma işlemleri..



Yıkım ruhsatı işlemleri!

Bir arsa üzerinde yer alan yapının yıkımı için öncelikle belediyeden yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Aksi halde izin alınmadan yapılan yıkım işlemleri için birtakım cezalar kesilebiliyor.


Belediyeye gerekli belgeler ve bir dilekçe ile başvuruda bulunuluyor. Akabinde belediyece yıkım ruhsatının verilmesinin uygun olup olmadığı araştırılıyor.


Bunun için öncelikle belediye kendisine yapılan başvurunun ardından "Binada yaşayan biri var mı?" sorusunun yanıtını araştırıyor. Binada biri olması halinde başvuru sahibine bina yıkım ruhsatının verilemeyeceği bildiriliyor.


Yıkım ruhsatı işlemleri


Gerekli belgeler:

Tapu Aslı

Aplikasyon (Röperli) Krokisi Aslı Ve Fot.

İmar Durum Belgesi Aslı (1 Seneyi Geçmemiş)

Hissedar Muvafakatı Aslı Ve Fot.

Binanın Boş Olduğuna Dair Muhtardan Yazı

Yıkımda Bulunacak Mimar Ve Mühendisin Noter Onaylı Sorumluluk Beyanı 

Mevcut Binaya Ait Resim

Mal sahibi ikametgahı


Hizmet süresi: 2 gün.


Not : Öngörülen süre müdürlükte geçen süre olup, herhangi bir kurum yada kuruluşa yazılan yazı ve görüş esnasındaki süreler dahil edilmemiştir.



Kentsel dönüşümde yıkım kararı nasıl alınır?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön