23 / 12 / 2024

Yıkım ruhsatı nereden alınır?

Yıkım ruhsatı nereden alınır?

Belediye sınırları içerisinde yer alan bir binanın yıkılması için bina yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Peki, bina yıkım ruhsatı nereden alınır? Bina yıkım ruhsatı için gerekenler nelerdir?



Yıkım ruhsatı nereden alınır?

Belediye sınırları içerisinde yer alan bir binanın yıkılması için belediyeden bina yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Bu ruhsat için, gerekli belgeler ve bir dilekçe örneği ile belediyeye müracaat edilmesi gerekiyor.


Bina yıkım ruhsatı için gerekli belgeler:

1. Dilekçe

2. Tapu fotokopisi (Tapudan son haliyle onaylanmış hali)

3. Dış kapı numarası

4. Tapu kat irtifakı veya kat mülkiyeti durumunda ise Tapu Sicil Müdürlüğünden onaylı isim listesi


Belediye kendisine bir dilekçe ile yapılan başvurunun ardından yıkım ruhsatının verilmesinin uygun olup olmadığını araştırıyor.


Bunun için öncelikle belediye kendisine yapılan başvurunun ardından "Binada yaşayan biri var mı?" sorusunun yanıtını araştırıyor. Binada biri olması halinde başvuru sahibine bina yıkım ruhsatının verilemeyeceği bildiriliyor.


Ancak binada yaşayan birinin olmaması halinde varsa eksik belgeleri kendisine bildiriliyor. Akabinde vatandaşın yıkım talebi kayda alınıyor.


Belediye tarafından izlenen yol şu şekilde sıralanıyor:

- Yerin kontrol edilmesi için vatandaşa gün verilmesi

- Randevu verilen günde ruhsat ekibinden teknik elemanların arazide kontrole giderek bilgileri alması

- Ruhsat personelinin gerekli bilgileri inşaat mühendisine vermesi

- İnşaat mühendisinin ruhsat harcı formunu düzenleyerek ruhsat bölümüne göndermesi

- Harcın ödenmesi için vatandaşın gelir birimine yönlendirilmesi

- Dekontun getirilmesi halinde; bina yıkım ruhsatının bilgidayar üzerinde düzenlenmesi

- Gerekli imzaların tamamlanması

- Ruhsatın onay kodu verilerek vatandaşa teslim edilmesi.



Bina yıkım ruhsatı dilekçesi!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön